Performance accu decoupeerzaag!

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Vandaag binnen gekomen de Performance accu decoupeerzaag en aangenaam verast!
Deze machine word kaal geleverd zonder accu en zonder snellader voor €69,95 in een nette solide opbergkoffer. De decoupeerzaag gebruikt het X20v accu platform van Parkside (verkrijgbaar in de Lidlshop)
De accu's zijn in drie sterkte verkrijgbaar nl. 2 AH, 3AH, en 4 AH.

IMG_9505.jpeg



Hier de machine met de 4 AH accu gemonteerd en de 2 AH accu erboven. Met de 4 AH accu is de machine wat zwaarder als met de 2 AH accu.
Maar de vormgeving balans en ergonomie is erg goed te noemen. De machine ligt voor mij echt perfect in de hand. Dit is bet zogenaamde T model je hebt ook een D model sommige vinden dit prettiger. Ikzelf vind de bodygreep erg prettig zeker voor omgekeerd werken.

IMG_9508.jpeg

De machine is uitgerust met een stelwiel voor de zaagsnelheid met zes stand en een laatste stand A.
Bij deze stand bepaald de electronica van de machine zelf hoeveel power en snelheid er nodig is voor het zaag werk. Ik kende dit systeem niet maar het is echt ronduit geweldig bij schulpen van het hout snel en veel power en maak je bochten neemt het toerental automatisch af zodat je zaagwerk niet verbrand.
Dit werkt verbluffend goed!

IMG_9506.jpeg

Bij de machine worden drie zaagjes geleverd, 2 houtzaagjes en een metaalzaagje gemaakt in Zwitserland waar Bosh en oa Festool ook hun zaagjes laten maken.
Ikzelf zaag de laatste jaren alleen nog met deze parkside zaagjes, je hebt ze in diverse zettingen en grofheden.
De machine is uitgerust met een snelwissel systeem voor de zaagjes het zaag gedeelte is beschermd met een stalen beugel voor en een doorzichtige kunstoog kap die scharniert naar boven en vergemakkelijkt het wisselen van het zaagblad.
De zaagzool is vlak van vol aluminium met een kunstof bescherm zool die geen krassen op je werkstuk achterlaat. Dus geen gevouwen stukje blik zoals bij de meeste budget decoupeerzagen.

IMG_9510.jpeg


Ook is deze machine uitgerust met een blaasfunctie zodat je zaagsnede goedzichtbaar blijft en 2 led-lampen die je werkstuk goed verlichten.
De zool is zonder gereedschap te verstellen van 90 naar 45 graden (zowel traploos en in vaste stappen) met een snelspan mechanisme.
Hier wat zaagsneden in 28mm iepenhout mooi recht en de machine heeft er totaal geen moeite mee.
Vervolgens ook wat bochten werk super!

IMG_9512.jpeg

IMG_9513.jpeg

Zonder iets aan de afstelling te hebben gedaan en met het bij geleverde zaagblad redelijk haaks.

IMG_9514.jpeg

De stofzuigaansluiting klick je zo eruit, mocht je er last van hebben, zool op 45 graden en weer een stukkie zagen.

IMG_9515.jpeg

Uit de vrije hand gezaag 28mm Iepen heeft de machine ook geen moeite mee onder 45 graden is dat zo'n 36mm!!

IMG_9517.jpeg

In de machine koffer past de snellader en een tweede accu en de machine zelf, alleen jammer dat je het zaagblad moet verwijderen om de machine te kunnen plaatsen.
De koffer ziet er luxe uit.
Waarschijnlijk gaat deze machine bij mij in een systainer, dat opberg/transport systeem vind ik erg prettig.


IMG_9518.jpeg

Groetnis,

Roeland
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dit bewijst wel dat goed gereedschap voor iedereen een andere invulling heeft. De 1 zweert bij festool, en de ander bij parkside. Aan je recensies te lezen bevalt het jou erg goed.
Zo zie je maar dat goed gereedschap absoluut niet duur hoeft te zijn.
Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik ben, wat accu betreft "ingestapt" op het dewalt platform. Maar hier zou ik ook prima mee kunnen werken. En al helemaal voor die prijs.
 

Harry Bols

Nieuw lid
29 dec 2014
6
1
Ik begrijp alleen niet waarom de verkoop van gereedschap door de Lidl vaak het karakter van partijhandel heeft. Vaak zijn bepaalde dingen binnen no time uitverkocht en verdwijnen dan geheel van de website. Daar kan je toch geen fabriekslijn voor opzetten?

Ik wacht al een poos op die accu bovenfrees bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik begrijp alleen niet waarom de verkoop van gereedschap door de Lidl vaak het karakter van partijhandel heeft. Vaak zijn bepaalde dingen binnen no time uitverkocht en verdwijnen dan geheel van de website. Daar kan je toch geen fabriekslijn voor opzetten?

Ik wacht al een poos op die accu bovenfrees bijvoorbeeld.
Tja je moet het een beetje zien als een one time tool a la Woodpeckers. :)
Dus snelle actie gewenst

Groetnis,

Roeland
 
  • Haha
Waarderingen: arjaano

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Vandaag binnen gekomen de Performance accu decoupeerzaag en aangenaam verast!
Deze machine word kaal geleverd zonder accu en zonder snellader voor €69,95 in een nette solide opbergkoffer. De decoupeerzaag gebruikt het X20v accu platform van Parkside (verkrijgbaar in de Lidlshop)
De accu's zijn in drie sterkte verkrijgbaar nl. 2 AH, 3AH, en 4 AH.

Bekijk bijlage 99000



Hier de machine met de 4 AH accu gemonteerd en de 2 AH accu erboven. Met de 4 AH accu is de machine wat zwaarder als met de 2 AH accu.
Maar de vormgeving balans en ergonomie is erg goed te noemen. De machine ligt voor mij echt perfect in de hand. Dit is bet zogenaamde T model je hebt ook een D model sommige vinden dit prettiger. Ikzelf vind de bodygreep erg prettig zeker voor omgekeerd werken.

Bekijk bijlage 99001

De machine is uitgerust met een stelwiel voor de zaagsnelheid met zes stand en een laatste stand A.
Bij deze stand bepaald de electronica van de machine zelf hoeveel power en snelheid er nodig is voor het zaag werk. Ik kende dit systeem niet maar het is echt ronduit geweldig bij schulpen van het hout snel en veel power en maak je bochten neemt het toerental automatisch af zodat je zaagwerk niet verbrand.
Dit werkt verbluffend goed!

Bekijk bijlage 99002

Bij de machine worden drie zaagjes geleverd, 2 houtzaagjes en een metaalzaagje gemaakt in Zwitserland waar Bosh en oa Festool ook hun zaagjes laten maken.
Ikzelf zaag de laatste jaren alleen nog met deze parkside zaagjes, je hebt ze in diverse zettingen en grofheden.
De machine is uitgerust met een snelwissel systeem voor de zaagjes het zaag gedeelte is beschermd met een stalen beugel voor en een doorzichtige kunstoog kap die scharniert naar boven en vergemakkelijkt het wisselen van het zaagblad.
De zaagzool is vlak van vol aluminium met een kunstof bescherm zool die geen krassen op je werkstuk achterlaat. Dus geen gevouwen stukje blik zoals bij de meeste budget decoupeerzagen.

Bekijk bijlage 99003


Ook is deze machine uitgerust met een blaasfunctie zodat je zaagsnede goedzichtbaar blijft en 2 led-lampen die je werkstuk goed verlichten.
De zool is zonder gereedschap te verstellen van 90 naar 45 graden (zowel traploos en in vaste stappen) met een snelspan mechanisme.
Hier wat zaagsneden in 28mm iepenhout mooi recht en de machine heeft er totaal geen moeite mee.
Vervolgens ook wat bochten werk super!

Bekijk bijlage 99004

Bekijk bijlage 99005

Zonder iets aan de afstelling te hebben gedaan en met het bij geleverde zaagblad redelijk haaks.

Bekijk bijlage 99006

De stofzuigaansluiting klick je zo eruit, mocht je er last van hebben, zool op 45 graden en weer een stukkie zagen.

Bekijk bijlage 99007

Uit de vrije hand gezaag 28mm Iepen heeft de machine ook geen moeite mee onder 45 graden is dat zo'n 36mm!!

Bekijk bijlage 99008

In de machine koffer past de snellader en een tweede accu en de machine zelf, alleen jammer dat je het zaagblad moet verwijderen om de machine te kunnen plaatsen.
De koffer ziet er luxe uit.
Waarschijnlijk gaat deze machine bij mij in een systainer, dat opberg/transport systeem vind ik erg prettig.


Bekijk bijlage 99009

Groetnis,

Roeland
ZO heel haaks zijn die zaagsneden toch niet lijkt het? En die 45 graden zaagsnede lijkt ook aardig weg te lopen. Of is dat bedrog op de foto? foto 5 en de 1 na laatste.....
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
ZO heel haaks zijn die zaagsneden toch niet lijkt het? En die 45 graden zaagsnede lijkt ook aardig weg te lopen. Of is dat bedrog op de foto? foto 5 en de 1 na laatste.....
Dat is een beetje bedrog hoor! :)
Maar als je goed naar het stuk hout kijkt valt je waarschijnlijk wel op datdit een ruig stuk hout betrof met een hobbelig oppervlak.
Zal ook even nog in gemachineerd hout gaan zagen en post ik het resultaat nog wel even.

Groetnis,

Roeland
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Ik begrijp alleen niet waarom de verkoop van gereedschap door de Lidl vaak het karakter van partijhandel heeft. Vaak zijn bepaalde dingen binnen no time uitverkocht en verdwijnen dan geheel van de website. Daar kan je toch geen fabriekslijn voor opzetten?

Ik wacht al een poos op die accu bovenfrees bijvoorbeeld.
Zo heb ik een jaar of langer moeten wachten op de elektrische rioolontstoppersveer. En toevallig was hij twee weken geleden opeens weer present. Dus meteen gekocht.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
En men verklaarde mij voor gek toen ik instapte op parkside :) maar ik wil idd overstappen op de performance lijn, sowieso is mijn hikoki decoupeerzaag totaal niet naar tevredenheid dus die ga ik lekker weg doen en deze halen!
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Werkt dat goed Jan?
Mvg, Ger.
Ik heb zo'n ding zonder motor vaak geleend, werkte met de accuboormachine er op. Maar dan had je altijd twee handen nodig voor alleen al de veer en de boormachine. Daarom wilde ik deze. HBM heeft er ook eentje, maar met maar één accu (En nog van lage capaciteit ook) Kostte 99 euro. Bij navraag bij HBM bleek dat ze er geen tweede accu meer voor hadden. Dus die heb ik lekker links laten liggen.
De eerste test heeft het apparaat goed doorstaan. De veer gaat wel erg langzaam, dus je moet wel geduld hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.