Past een 12mm spantang op een Bosch GOF1250?

Dnaleor

Actieve deelnemer
18 jan 2020
28
1
Den Haag
Hallo vrinden,

Om wat meer keus te hebben in freesjes, zou ik graag een 12mm spantang in mijn Bosch GOF 1250 CE zetten. Is de 12mm spantang voor de GOF 1600/2000 uitwisselbaar met de GOF 1250?
Dwz past het fysiek en is het wijs qua vermogen?

Dank alvast!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
was nieuwsgierig
heb het ook opgezocht
spantang 8 mm
dat is het maximum dat er in kan
je kan bij een spantang altijd kleiner gaan, maar groter krijg je er niet in
tenzij er een mij onbekend verloopstuk bestaat
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
707
282
RegioRotterdam
Sorry dat ik een oud draadje weer oppak maar kan iemand mij een hint geven waar ik een spantang 6 mm kan vinden voor deze GOF 1250? De site van Bosch is erg onduidelijk. Ik zie voor Bosch professional wel een spantang 6 mm (2608570133) maar alle beschrijving verwijst alleen naar een kantenfrees. Ik zou hopen/verwachten dat ze een beetje standardiseren maar ik weet het liever zeker.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Sorry dat ik een oud draadje weer oppak maar kan iemand mij een hint geven waar ik een spantang 6 mm kan vinden voor deze GOF 1250? De site van Bosch is erg onduidelijk. Ik zie voor Bosch professional wel een spantang 6 mm (2608570133) maar alle beschrijving verwijst alleen naar een kantenfrees. Ik zou hopen/verwachten dat ze een beetje standardiseren maar ik weet het liever zeker.
Die dingen zullen ook redelijk universeel zijn, want anders kost het ze ook teveel geld om alles op voorraad te houden.

Twee voorbeelden:


 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ik heb dezelfde frees en heb met deze vraag Bosch benaderd, volgens hen zijn er geen andere spantangen beschikbaar voor de GOF1250
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dat is interessan bedankt.
Alleen is Euro 9.95 wel aan de prijzige kant voor zo'n busje. Valt mee als 'ie bij het tangetje blijft, maar als er op elk freesje een moet....
draaien we rondjes ?
de draadjestarter zoekt een spantang van 12 mm, terwijl zijn spantang standaard 8 is
jij vraagt in #6 naar een spantang van 6
mogelijks bestaat die, maar als de spantang van je freesmachine 8 is, dan is een waarschijnlijk beterkoop alternatief een busje om van 8 naar 6 over te gaan
dat busje past op elk freesmesje van 6
een busje gebruik je wanneer je je vroegere freesjes van 6 in je nieuwe freesmachine met een spantang van 8 wil steken, of - uitzonderlijk - wanneer je een bepaald model toch in 6 maar niet in 8 vindt
heb ik dit goed ingeschat ?

aanvulling
had ik een pak freesmesjes van 6 mm van mijn vorige machine die het niet meer doet, maar nu enkel een machine met spantang 8 mm of groter + ik wil die profielen blijven gebruiken, dan zou ik niet aarzelen om een busje van 9,95 euro te kopen
het alternatief is elk profiel nieuw in 8 ipv 6 mm kopen
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.