Parkside bandzaag

geer

Nieuw lid
13 mei 2013
11
1
Ben bij verhuizing een dwarsgeleider en Parallelgeleider verloren/kwijtgeraakt van de Parkside bandzaag.
deze gekocht bij Lidl voor 129 euro.
ik wordt van het kastje na de muur gestuurd, maar niemand heeft de oplossing voor vervanging van de hulpstukken

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.214
2.950
Klein-Brabant, Vlaanderen
vrees dat lidl geen dienst-na-verkoop of onderhoudsafdeling heeft
de machines zijn zo goedkoop dat ze daar geen personeel op kunnen zetten
hopelijk hebben andere collega's betere ervaringen

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.230
1.079
Enschede
ingoogni.nl
Bedoel je echt bandzaag, of eigenlijk lintzaag, beiden leiden tot een ader apparaat.

i.g.v. lintzaag, meet je tafel op, kijk of de kleinste scheppach, hbm etc. een passende geleider hebben.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.939
1.394
Omgeving Leiden
Axminster heeft deze langsgeleider, maar of die op jouw machine zij te monteren, kan ik niet beoordelen.

Let bij onderstaande afkortgeleider op de afmetingen van de sleuf waar die in moet lopen. Anders zelf wat maken, want andere kosten al gauw meer dan de helft van je lintzaag.

Laatst bewerkt:

geer

Nieuw lid
13 mei 2013
11
1
Bedankt voor jullie interesse. ik heb reeds contact gehad met Lidl, die stuurt me door naar Scheppach, scheppach verwijst weer naar kompernass nederland. Laatste heeft nog niet gereageerd.
lint of bandzaag. Ik denk bandzaag.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.214
2.950
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik denk lintzaag.
+1

voor hout lees ik meestal 'lintzaag'
voor metaal 'bandzaag'
maar de terminologie vervaagt en loopt over
in feite is het altijd een doorlopende of eindeloze lus of band met tanden om te zagen
en het ene type tand is meer voor hout, en het andere meer voor metaal geschikt

Laatst bewerkt:

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
573
307
57
Luzy Saint Martin
Een bandzaag ken ik eigenlijk alleen als machine om verse stammen tot planken te zagen. Vaak mobiele machines die na de kap meteen een stam in schaaldelen verzagen.

De “banden” zijn dusdanig breed dat ze niet afwijken van de lijn, en de doorvoerhoogte van de machine is er op ingericht om verse stammen van behoorlijke diameter aan te kunnen. De doorvoer verloopt automatisch en vaak zijn de banden gekoeld met water.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.