Oxaalzuur ervaringen

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.671
797
Enschede
ingoogni.nl
Misschien is de bouwmarkt variant idd 'te slap'.
Of te oud, of... Als je nog een oxaalzuurpoging wilt wagen, zelf in de gewenste sterkte aanmaken (een aanbieder). Ook weer niet te sterk want op een gegeven moment ga je ook het hout in de omgeving bleken en met een beetje pech de hele tafel om tot een uniform resultaat te komen (Met peroxide het zelfde verhaal.). In plaats van (te) sterk kun je het beter een aantal keer aanbrengen en laten drogen. Tussendoor met een vochtige lap schoon maken. Om te ontzuren kun je eenborax oplossing gebruiken. Heb je bij je test 1x of meerdere keren aangebracht? Indien 1x zou ik het nog een paar keer proberen.

Als de verkleuring van water of metaal is dan moet het werken. Als het inderdaad schimmels zijn, dan weet ik het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.926
2.143
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Wel, er is nu, 2 dagen na eerste keer aanbrengen (met enkele vervolgbehandelingen) toch een lichte verbetering te zien op het teststuk (nu was die ook wel extreem grijs, met plekken tot zwart aan toe). Het zwart is nu donkergrijs en sommige lichtgrijze stukken zijn heel licht gekleurd.

De tafel zelf is minder erg, dus ik heb op basis van de tester nu dan toch maar het parel ontweringswater aangebracht.

1729760810009.jpeg
 

Bijlagen

  • 1729760827840.jpeg
    1729760827840.jpeg
    135,1 KB · Weergaven: 9

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.