Overzicht kleinere of mobiele vlak/vandiktebank

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
382
112
Zuidoost Brabant
Beste DitchDeurne, ik lees nu dat je op zoek was / bent naar een echte of een model de stofkap voor de AD 160. Bij mijn machine zit een, gezien de goede werking, originele stofkap. Mocht je die een keer willen zien / opmeten dan ben je welkom. Helaas woon ik niet in de buurt van Z.O. Brabant maar in Kennemerland, maar wie weet.

Tnx, klopt! Heb een AD160 zonder stofkap. Is die kap zowel voor het vlakken als voor vandikte? Kennemerland is niet in de buurt inderdaad. Misschien kun je me iets meer vertellen over de bevestiging? Om het onderwerp clean te houden kun je me misschien een PB sturen. Alvast bedankt!

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
485
40
Sterksel
Er staan op YT best wat video's van jig's om bv een Metabo DH330 ook in te zetten om vlak te schaven. Zijn er hier mensen die dat ook doen en werken die jig's inderdaad goed genoeg om daar een DH330 voor in te zetten?

Het liefst zou ik natuurlijk een combinatie machine willen maar die zijn wel een stuk duurder, groter en zwaarder voor in mijn nog te bouwen 12m2 werkplaats(je).

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
9.044
1.793
Gaanderen
Deze werden door Rendew aan mij doorgegeven vlakbankje met helicoïdale as. Ook de vandike bank heeft zo'n as met kleine wisselmesjes. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen maar Dictum verkoopt over het algemeen geen rommel. Misschien zijn ze ook nog bij andere te verkrijgen maar daar heb ik nog niet naar gezocht.

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
403
14
Een vraag over de Elektra Beckum HC 260 K: De aandrijfriem van de toevoer loopt de hele tijd van het plastic rad af bij mij. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.