Oude houten reddingsloep met Inboard diesel

Tinus80

Nieuw lid
21 jul 2019
21
0
Eerst maar even hier proberen :)

Teak houten reddingsloep (UK) van ongeveer 5.60 lang en 1.80 breed.

Er zit een Ruggerini RM-90 diesel motortje in, die ik voor de restauratie heb uitgebouwd (hier zitten nog een reserve impellor en aandrijfsnaar extra bij). Motortje heb ik voor de uitbouw nog heel even lopend gehad op het droge.

Dit mooie scheepje heb ik in september aangeschaft. De buitenkant is voor het grootste gedeelte al kaal gehaald en ik heb ook 2 gangen vervangen met padoek hout. Met pijn in hart besloten om hem weg te doen omdat er nog veel werk aan zit waar ik te weinig kennis en tijd voor heb. Iemand met interesse en veel kennis van hout kan er wellicht nog wel iets moois van maken.

Inclusief Motorkist, hardhouten vlonders, aantal stootwillen, (oud) afdekzeil en op maat gemaakte kussenset blauw.

Ligt nu bij werf in Aalsmeer, kan daar in principe niet blijven liggen dus je moet wel vervoer hebben en een eigen plek om te klussen. Je kan er momenteel niet mee varen.

300 euro…… alles in 1 koop.

IMG_4934.jpg

IMG_4938.jpg

IMG_4937.jpg

IMG_4939.jpg

IMG_4940.jpg
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.387
836
70
Veldhoven
Das wel een interessante... eens kijken wat de directie ervan vindt...
Maar je weet het gezegde hé? "Koop een boot en werk je dood" ;-)
Maar alle gekheid op een stokkie: als ik niet zo ver weg van fatsoenlijk vaarwater woonde, dan gin ik ook even met mijn minister van financiën praten.
Als oud zeeman gaat mijn hartje hier sneller van kloppen! Succes aanstaande nieuwe eigenaar!
 

Tinus80

Nieuw lid
21 jul 2019
21
0
Toestemming van de directie is wel essentieel in de project :) Maar laat het maar horen, mocht je echt interesse hebben dan komen we er wel uit :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.