Deze was inderdaad al tegengekomen maar zij gieten enkel messing en aluminium lees ik op hun websiteEn in Zwolle heb je metaalgieterij van Wijhe.
Dit ga ik eens bekijken, hartelijk dankDeze was lang geleden gevestigd tegenover mijn studio in Enschede. Deden toen ook unica en kleine series voor kunstenaars. Later verhuisd naar huidige locatie.
Welkom bij Sanders
<strong>Opgericht in 1846 en daarmee een van de oudste industriële bedrijven in Nederland. Tegelijk één van de meest moderne innovatieve industriële bedrijven van Nederland.</strong><br /><br />Dat is Sanders ten voeten uit. Schatten aan ervaring, vakmanschap en kennis en tegelijk dé pionier...sanders.biz
informeren kan toch altijd.Deze was inderdaad al tegengekomen maar zij gieten enkel messing en aluminium lees ik op hun website
Ik ben echt een leek op dit gebied, wat is het verschil? Het zijn kleine onderdelen die naderhand niet machinaal bewerkt hoeven te worden. (Het betreft een knopje en een afdekplaatje). Ik zou zeggen enkel met een vijl en schuurpapier een beetje opkalefateren.Zijn het gietdelen die simpel in de gietkast zijn te duwen, of zijn er mallen voor nodig? In het laatste geval kan je beter een andere oplossing zoeken.
Ja heb de onderdelen beschikbaar, hetzelfde onderdeel komt namelijk meermaals voor op de machine, dus zou dat kunnen gebruiken om een mal te maken denk ik? Of werkt dat niet omdat je rekening moet houden met krimp? Wil het uit gietijzer omwille van benadering van de originaliteit.Zonder te weten wat voor onderdelen is het lastig.
heb je het onderdeel beschikbaar?
Er zijn ook moderne technieken zoals 3d printen of cnc snijden
Wanneer het geen constructieve delen zijn, dus zonder belasting. En je hebt de onderdelen die je als mal kunt gebruiken, zou je wellicht zelf met tin kunnen gieten. Er zijn hobbysetjes voor tingieten met klei waar je een gietmal van kunt maken.Het betreft een knopje en een afdekplaatje
Een oud stuk gietijzer en vijlen maar?Het betreft een knopje en een afdekplaatje
Voelt gewoon wat degelijker, plus niet zo'n zin in potentiële galvanische corrosieMoet het gietijzer zijn? In aluminium bijvoorbeeld kom je met huis-, tuin- en keukenapparatuur nog aardig ver qua gieten.