Veel beterschap ! Ik had direct een beetje een flashback naar ruim 20 jaar terug... ik heb toen ook iets soortgelijks meegemaakt... domweg een struikelpartij over wat rommelhout in de buurt van een draaiende paneelzaag... Ik was toen mijn pink , ringvinger en duim kwijt , mijn middelvinger hing er nog net wat aan ( bot en pezen door wel ) en deels in m'n handpalm geraakt...
M'n koelbloedige moeder heeft toen alles bijeengeraapt in een handdoek en naar het ziekenhuis gevlogen, daar leek het wat op allesinds...
Ik heb toen het grote geluk gehad dat ik door prof. De Freyne en Dr Haeck ruim 6 uur onder handen genomen ben... het heeft er de eerste 2 weken wat om gespannen om m'n ringvinger te kunnen behouden maar alles is toch redelijk ok gekomen, het heeft me toen wel nog een 7 tal operaties in anderhalf jaar gekost ( pees en huidoverplantingen , ijzerwerk enz... ) , 3 jaar ELKE dag minstens 1 keer bij momenten zelfs 2 x daags tot huilens toe kine gekregen, spalken om mee te slapen, als dat al lukte... ik wil dit niet meer meemaken in elk geval...
We zijn nu een dikke 20 jaar later en eigenlijk heb ik van m'n kleine "handicap" betrekkelijk weinig last , m'n duim is gelukkig eigenlijk 90% ok , m'n pink behoorlijk en m'n ringvinger die hangt er aan maar daar stopt het ook mee, enfin je past jezelf ook onbewust wat aan... 3 jaar terug wel even een Z-Plasty moeten laten doen omdat m'n vingers helemaal dichtgekromt kwamen te staan, dit is iets waar ik voor de rest van m'n leven zo om de 5 a 8 jaar zal moeten laten doen heb ik me laten vertellen.
Als ik dan eens zoiets zie zoals jij hier meemaakt dan krijg ik toch steeds weer eens een rilling ... ik heb in al die jaren ook niet meer de behoefte om met een paneelzaag aan de slag te gaan, ik doe tegenwoordig al m'n zaagwerk met een lineaal en duikzaag , ik voel me aan een paneelzaag zeer onzeker en dan is het nog gevaarlijker... t'zit em gewoon in het kopje maar het lukt mij niet meer...
Veel beterschap ! Ik voel met je mee !