Oplichters gaan ook met hun tijd mee.... chat gpt kan door iedereen worden gebruikt.

rik

Post veel
8 nov 2010
871
179
Meestal zijn oplichters behoorlijk doorzichtig en gemakkelijk te doorzien. Deze oplichter heeft iig z'n best gedaan, dat moet ik hem wel mee geven.

Ik vond iets op marktplaats dat... nou ja, net te goed was om waar te zijn.
Na wat heen en weer berichten ben ik het eens geworden met de verkoper. Ergens voel toch dat er iets niet helemaal klopt. Ik haal een oude truc van stal en vraag de verkoper een hand geschreven briefje met mijn naam erop naast het object te plaatsen en er een foto van te maken. Tot mijn verbazing krijg ik binnen een kwartier een foto terug met het object en mijn naam erop.
Scherm­afbeelding 2026-04-16 om 23.04.22.jpg

Alles klopt! Wat een goede deal denk ik bij mezelf...... en toch bekruipt me nog steeds een gevoel dat ik op m'n hoede moet zijn. Na een paar uur besluit ik om eens een google image search te doen met de afbeelding uit de advertentie. Hieronder de foto die daaruit gekomen is. Ik moest wel een beetje grinniken, Hij heeft zo z'n best gedaan die zielige oplichter. Deze truc kan ik voortaan niet meer toepassen. Helaas. Maar wel een vermakelijk verhaal voor hier op het forum.

Scherm­afbeelding 2026-04-16 om 23.06.16.jpg

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.461
826
Weet je zeker dat dit bewijst dat de aanbieder te kwader trouw is? De foto met het briefje lijkt wel heel erg op het "origineel" eronder maar het voorwerp is ten opzichte van de ondergrond verschoven en/of de camerapositie is licht gewijzigd. Indicatie: de richel op het voorwerp is verplaatst t.o.v. de naad in de ondergrond en de lichtval is ook niet exact gelijk. Ik zou dus denken dat het wel degelijk een nieuwe opname betreft. Of is dat mijn onnozelheid?

Dan nog een prangende vraag: wat is het eigenlijk? Visueel zoeken levert een pistoolholster voor een Glock 17 op, maar nu is het mijn beurt om een AI antwoord niet te vertrouwen ;)

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
2.020
682
Kleine veranderingen zijn typisch aan door AI gemodificeerde foto's. Ik heb het al vaak gezegd, voor oplichters zijn dit gouden tijden, helaas...

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.