Gents,
Ik heb een probleempje wat ik maar niet goed opgelost krijg, ik woon op een woonark, zoals sommigen van jullie weten. Om bij mijn voordeur te komen heb ik een brug, zoals zovelen. aan de ark zelf zit een betonnen rand van 80cm breed waar een stalen constructie op staatdaar zitten duimen op met zware hengen waar de balken van de brug aan vast zitten. Daarbovenop ligt een dek van kunstof/bamboe planken, zoverre allemaal prima en geen probleem. de balken van het dek liggen op een balk die tussen 2 palen hangtdaar zit aan de voorkant een paar regels tegenaan voor de trede die daarvoor nodig is voor het hoogte verschil.

Het dek beweegt zowel naar voor en achter als naar links en rechts, plus dat de boot op en neer gaat met de rivier. Op zich gaat dit allemaal best naar wens, alleen heb ik om te zorgen dat het geen hout op hout schuif constructie wordt, heb ik onder elke balk een stuk zware stalen hoeklijn geschroefd, dazelfde heb ik ook op de dwarsbalk gedaan.
tussen de hoeklijnen een flinke klodder vet en dan is het prima te doen, echter al vrij snel lijkt het vet ertussenuit te worden gedreven en gaat de boel 'kraken' oftewel het dek gaat zich in schokken verplaatsen met de nodige kraak geluiden.
Is er misschien iemand die een beter idee heeft voor de manier van opleggen? Anders smeren?
Ik heb een probleempje wat ik maar niet goed opgelost krijg, ik woon op een woonark, zoals sommigen van jullie weten. Om bij mijn voordeur te komen heb ik een brug, zoals zovelen. aan de ark zelf zit een betonnen rand van 80cm breed waar een stalen constructie op staatdaar zitten duimen op met zware hengen waar de balken van de brug aan vast zitten. Daarbovenop ligt een dek van kunstof/bamboe planken, zoverre allemaal prima en geen probleem. de balken van het dek liggen op een balk die tussen 2 palen hangtdaar zit aan de voorkant een paar regels tegenaan voor de trede die daarvoor nodig is voor het hoogte verschil.

Het dek beweegt zowel naar voor en achter als naar links en rechts, plus dat de boot op en neer gaat met de rivier. Op zich gaat dit allemaal best naar wens, alleen heb ik om te zorgen dat het geen hout op hout schuif constructie wordt, heb ik onder elke balk een stuk zware stalen hoeklijn geschroefd, dazelfde heb ik ook op de dwarsbalk gedaan.
tussen de hoeklijnen een flinke klodder vet en dan is het prima te doen, echter al vrij snel lijkt het vet ertussenuit te worden gedreven en gaat de boel 'kraken' oftewel het dek gaat zich in schokken verplaatsen met de nodige kraak geluiden.
Is er misschien iemand die een beter idee heeft voor de manier van opleggen? Anders smeren?
