Ophangveer aan rolluikbuis bevestigen waarin een motor zit

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.630
3.907
Als de luiken niet het zelfde aantal lamellen hebben, dan gaan ze toch nooit tegelijk omhoog? Als er aan de ene kant nog slagen op de buis liggen, dan heeft die buis een grotere diameter en zal er daar in een omwenteling een grotere hoeveelheid lamellen op gewikkeld worden. Je moet het als een rolluik zien.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.630
3.907
Ja, daarom zitten die bakken hier aan de buitenkant. Dan heb je geen gat in de muur nodig. Maar in zuidelijkere landen zie je veel ingebouwde rolluiken.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.727
2.793
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als de luiken niet het zelfde aantal lamellen hebben, dan gaan ze toch nooit tegelijk omhoog?
de praktijk wijst het tegendeel uit

in het onaangeroerde luik zitten nu meer lamellen dan in het onder-handen-genomende
het overtal ligt bij het onaangeroerde bij volledig-neergelaten-toestand op de buis

bij het behandelde luik heb ik een paar lamellen verwijderd, om de buis bereikbaar te maken & de veren in de gleuf te kunnen haken

de synchornisatie heb ik bij volledig-neergelaten-toestand uitgevoerd
toegegeven . . . er zitten nog wat verschillen op, maar die zitten in het al dan niet verschijnen van lichtgaten tussen de lammellen
klant is tevreden, dus uitvoerder ook

ik maak overmorgen nog een paar foto's
vooraleer de isolatie er in gaat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.