Voor mij was het de eerste ODH, ik heb een groot deel van de dag met tussenpozen rondgehangen rondom de Woosworking-stand. In de ochtend was er redelijk aanloop omdat iedereen die binnenkwam eerst hierlangs kwam, in de middag toen er geen nieuwe bezoekers meer kwamen werd het ook een beetje stil.
Als er inderdaad echt iets te doen is op/rondom de stand, is dat inderdaad anders. Zag je ook al een beetje toen we met het bankje bezig waren. Je zag ook 's ochtends dat, toen Wim ons uitleg aan het geven was over het aanzetten van een schraapstaal en slijpen van beitels, er ook mensen actief kwamen met vragen etc. Werkt toch als en magneet als de stand an sich ook 'leeft'. Zo ben ik zelf ook langer bij de stands met houtdraaiers blijven kijken als er daadwerkelijk gedraaid werd op dat moment. En ook de machines van Trigger trokken aandacht, dus zoiets erin houden is zeker een aanrader. Dus
@trigger, no pressure, maar je moet echt volgend jaar met je draaibank komen
Misschien is het iets om volgend jaar (zoals
@SunRayes al schreef) een paar werkbanken te regelen (van een school of meubelmakerscursus) waar een aantal mensen dan aan een werkstuk bezig zijn, eigenlijk net zoals de draaiers de hele dag bezig waren. Als we dan met een man of 5 oid ieder ons eigen gereedschap meenemen + een ontwerp, en we krijgen bijvoorbeeld de diverse houthandelaars zover dat ze wat hout sponsoren (op basis van wat het ontwerp nodig heeft), kunnen we wat kleine werkstukken maken. Kistjes, kleine bijzettafeltjes oid. Dan is de stand gelijk bemand en is er wat te zien, maar dus ook wat te doen voor als het rustig is bij de stand.
Als ik er volgend jaar weer bij ben, heb ik daar zeker wel zin in, lekker knutselen en tegelijk kletsen (en ook leren van elkaar). Dan vooraf schakelen over wie wat meeneemt aan gereedschap (buiten de eigen beitelset en zaag) en de diverse ontwerpen, dat we dus ook genoeg werkbankruimte, gereedschap en hout (op de goede maat) hebben.
Voor een extra dag vind ik het zelf lastig. Ik ben, net als velen, 1,5 uur enkele reis onderweg. Dan is het lastig om 2x op en neer te komen, ik zou dan zelf denk ik ook kiezen voor 1 van beide dagen. Dus wat je dan wint aan deelnemers op de zaterdag, mis je mogelijk aan bezoekers op zondag. Of mensen komen niet op de zaterdag voor puur een workshop omdat ze dan dus niet zondag op de beurs zelf zouden zijn.
Qua zichtbaarheid van de stand, ik denk dat iedereen die wel heeft kunnen vinden, ook door de locatie meteen na de entree. Maar er waren toch alleen banners aan de tafels gemaakt, toch? De stand van Festool was bijvoorbeeld door de hele hal te zien omdat ze een stand hadden met een tent met logo erboven, zou het een idee zijn om ook een felgekleurde banner op hoogte (2,5mtr) te krijgen boven de stand?
Naamkaartjes twijfel ik ook over. Ik heb ook lang met een mede-forummer staan praten waar ik vooraf veel contact mee heb gehad en die ook uit hetzelfde dorp komt, zonder het op de dag zelf te beseffen

. En meerdere waarvan ik achteraf niet weet wie ze zijn hier. Maar om daardoor nu iedereen een badge te geven, mogelijk is 50% van de bezoekers wel op een of andere manier verbinden met het forum (?).
En om in een apart zaaltje een forumcafé te hebben weet ik ook niet, juist de mensen die ook in de stand staan zouden daar ook 'stamgast' zijn, dan heb je dus al veel meer hulp nodig. Ik denk dat we moeten proberen dat te integreren in de stand.
Als laatste, als ik puur kijk als bezoeker, was het ook voor mij lastig een goed overzicht te krijgen wie er allemaal aan standhouders zou komen. Er waren wel de diverse blogs en losse berichten hier op het forum en op de website, maar ik miste een overzichtelijk lijstje. Misschien is dat iets om volgend jaar iets meer aandacht aan te geven, ook al besef ik me dat dat dagelijks aan verandering onderhevig is.
Ook is het door de opzet van de website (door de blogberichten) niet meteen duidelijk welke berichten er bij dit jaar hoorden en welke nog van vorige jaren waren.