Open Dag Hout, hoe heb ik het beleefd...

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Twee keer hebben we ODH moeten cancelen, in 2020 en 2021. Jammer van de groei zat er goed in 2019 was onze drukste ODH met over de 2000 bezoekers en ongeveer 200 van deelnemende standhouders.
Na 2 keer af moeten zeggen waren we wel wat voorzichtig, maar dit voorjaar toch besloten om gas te geven. Net als de meeste evenementen moesten wij ook extra moeite doen om de boel weer vlot te trekken en in de laatste 2 weken toch nog 6 afzeggingen van standhouders. De meest sneue was Richard Vermeulen van Meubeluniek. Onze guru op het gebied van politoeren zou een ook workshop verzorgen over politoeren. Richard kreeg van vrijdag op zaterdag griep; minstens 10 bezoekers hebben me gevraagd naar het politoeren.
Ook een houtsnijder uit Suriname kwam, voor de 2e keer niet opdagen, Kor heeft hem zondag nog geappt maar kreeg geen antwoord.

Het experiment dit jaar waren de workshops/demos in een apart zaaltje met camera's, geluid en TV schermen om niets te missen. Ik had er 5 in gedachten, met het wegvallen van Richard, dacht ik er eerst over om Ronald Kanne te vragen er 2 te doen, wat hij uiteraard wel wilden.
Maar om het echt aan de praat te krijgen, om het ook goed gecommuniceerd te krijgen kostte me aanmerkelijke moeite. Ook al omdat er bij de start van de dag van alles te regelen valt.. Daarom ter plekke het aantal demos tot 3 teruggebracht, wel 3 keer het zaaltje vol. De opnames krijg ik nog, tot nu toe een geslaagd experiment.

Voor de rest een super mooie dag, ik kwam zelf niet zo goed in de rust, heb wel met de camera rondgelopen, maar vind dan niet de tijd om eens even rustig met deze en gene een gesprek aan te gaan, of wat geconcentreerder wat foto's te maken of te filmen.
Het idee van Wim om wat meer vrijwilligers in te zetten is denk een heel goed idee.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: dehoutdraaierij

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik kwam ook weer hele leuke forummers tegen, waarvan sommigen op het forum niet meer zo actief zijn, wat ik zelf ook wel eens ben, maar het toch wel blijven volgen. Caspar Labarre was er mijn zijn vriendin, Toxiq kwam even kijken, Meron was er gelukkig nog even, Avos met zijn kinderen en prachtige werkstukken, Sunrayes zag ik op afstand lopen, maar raakte weer van de radar.Vener met zijn prachtige kistjes, timmerman Koos sprak ik op zaterdagavond al en nu vergeet ik er vast weer veel.

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Er mogen van mij veel meer werkstukken meegenomen worden, maar de tafels waren toch aardig gevuld. Volgend jaar gaan we iets beter regelen wat van wie is en wie het ook weer ophaalt. We vonden de kwaliteit echter heel erg goed van de werkstukken die meegebracht werden!
Baptist had 5 tasjes gemaakt met een inhoud van ongeveer € 50,- en Proxxon had 3 accu schroevendraaiers gegeven, die we als aanmoedigingsprijs bij de werkstukken hebben gezet.

P1013746.jpeg

P1013745.jpeg

P1013743.jpegP1013742.jpeg

P1013740.jpeg

P1013739.jpeg

P1013637.jpeg
 

Bijlagen

  • P1013639.jpeg
    P1013639.jpeg
    122,7 KB · Weergaven: 36
  • P1013731.jpeg
    P1013731.jpeg
    115,7 KB · Weergaven: 37
  • P1013636.jpeg
    P1013636.jpeg
    121,8 KB · Weergaven: 35

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik heb weinig toe te voegen aan Jaap zijn verhaal.
Het organiseren was voor mij eigenlijk een herstart van 2015, toen wij 'onze' eerste ODH hadden.
Natuurlijk hebben we wel wat ervaring gekregen maar toch was het na 2 jaar afwezigheid weer even wennen.
Niet alles liep perfect, maar bij navraag blijken weinig mensen daar iets van gemerkt te hebben.
Het was vooral een hele gezellige dag met al die gelijkgestemden, bomen over hout is mijn passie nu eenmaal.
En natuurlijk schone lucht;)
Wat dat laatste betreft had ik niet te klagen over belangstelling.
Ik kijk nu al weer uit naar volgen jaar!

Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.