Ik denk dat vele houtbewerkers ervoor terugschrikken om hun (kostbare en unieke) werkstukken onbeheerd 'ergens' op een tafel neer te zetten. Ik hoor daar zelf ook bij. Mijn laatste draaiwerkstuk was de zgn. Brighton Bun (https://www.woodworking.nl/showthread.php?28366-Brighton-Bun&highlight=brighton). Deze bestaat uit 6 onderdelen die nogal kwetsbaar zijn. In eerste instantie had ik overwogen om deze ook op de 'tafel' te zetten, maar toch maar niet. Ik heb 'm op de eigen tafel van RADIUS Westfriesland gezet omdat daar constant iemand aanwezig was. Maar ook daar valt me op dat talrijke bezoekers overal aan willen zitten, voelen, dingen oppakken, aan proberen te draaien, deksels loshalen, etc.
Ik heb onze kinderen vroeger geleerd om 'te kijken met de oogjes en niet met de handjes'. Blijkbaar zijn veel volwassenen dit vergeten of hebben dat niet zo geleerd.
Wellicht dat als de organisatie van ODH daar een afdoende oplossing voor vindt er meer geëxposeerd gaat worden.
Dit herken ik ook wel. De paar keer dat ik er stond met mij miniatuur houtsnijwerkjes, waren er veel mensen die er aan wilden zitten. Het is eigenlijk een wonder dat ze allemaal nog heel zijn.