Open bekleding tuinhuis bevestigen

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Doorgaans gebruikt men bij vlonders schroeven van 5mm dik, maar ... Denken jullie dat de schroeven van 4 mm ook voldoende zijn voor de bredere planken? Die kosten namelijk de helft, en de kwaliteit is hetzelfde...
Ongeacht de vraag of 4 mm bij deze toepassing voldoende zal zijn (het lijkt me wel, smalle latten om de ca. 40 cm geschroefd) is het prijsverschil met de 5 mm versie minder absurd dan je in eerste instantie zou denken.

Bij een gelijke verhouding kern- / spoeddiameter is de kerndoorsnee en daarmee de belastbaarheid van de 4 mm schroeven niet 80% maar slechts 64% van de 5 mm schroeven.
 

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
78
6
Ongeacht de vraag of 4 mm bij deze toepassing voldoende zal zijn (het lijkt me wel, smalle latten om de ca. 40 cm geschroefd) is het prijsverschil met de 5 mm versie minder absurd dan je in eerste instantie zou denken.

Bij een gelijke verhouding kern- / spoeddiameter is de kerndoorsnee en daarmee de belastbaarheid van de 4 mm schroeven niet 80% maar slechts 64% van de 5 mm schroeven.
Interessant! Ik heb net de 4 mm schroeven bijbesteld, ervan uitgaand dat dat voor deze toepassing voldoende zal zijn gezien de smalle planken, die ik bovendien ook allemaal voorboor. Voor een vlonder zou ik zeker de dikkere schroeven nemen. Ik heb gisteren 70 schroeven terug losgedraaid van een paneel, en dat ging ook bij de 4mm schroeven zonder probleem. Daarom heb ik de 4 mm schroeven bijbesteld...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.