Waar zoek je dan nog naar?De Fijnhouthandels zijn bij mij wel bekend.
Geen van beide - gewoon 'reactiehout' zeg maar. Iets dat tijdens de groei de normale houtproductie beïnvloedt. Bij gemoesteerd esdoorn ('birds eye') is dat het overmatig vormen van zijtakjes kort bijenkaar, naar verluidt als gevolg van schimmelinfecties. Bij hout dat onder constante eenzijdige druk groeit krijg je reactiehout (tekening). Wat precies de oorzaak van quilted (gewolkt) esdoorn is is volgens mij niet bekend. Overigens is gewaterd esdoorn voor zover ik weet wat in het Engels 'fiddleback maple' wordt genoemd (omdat het veel voor het onderblad van strijkinstrumenten werd/wordt gebruikt) of in het Duits Riegelahorn.is die gewaterde of gewatteerde of gewolkte of geappelde esdoorn . . . of geësdoornde appel . . .
het resultaat van een speciale behandeling ?
of een speciale houtsoort ?
Heb je al op ebay.com gezocht?Geen van beide - gewoon 'reactiehout' zeg maar. Iets dat tijdens de groei de normale houtproductie beïnvloedt. Bij gemoesteerd esdoorn ('birds eye') is dat het overmatig vormen van zijtakjes kort bijenkaar, naar verluidt als gevolg van schimmelinfecties. Bij hout dat onder constante eenzijdige druk groeit krijg je reactiehout (tekening). Wat precies de oorzaak van quilted (gewolkt) esdoorn is is volgens mij niet bekend. Overigens is gewaterd esdoorn voor zover ik weet wat in het Engels 'fiddleback maple' wordt genoemd (omdat het veel voor het onderblad van strijkinstrumenten werd/wordt gebruikt) of in het Duits Riegelahorn.