Ook hallo! ;)

ericbruggema

Nieuw lid
20 aug 2021
10
0
Groningen
Hallo allemaal,

Het is wel zo netjes om je voor te stellen dus bij deze ;-)

Ik ben Eric en woon samen met mijn gezin in het noorden van het land! Als voormalig ICTer die nu in de zorg werk heb ik heel veel interesses en 1 daarvan is het ontwikkelen en bouwen van mijn eigen zomerhuisje op een amateur tuinders vereniging. Al jaren mag ik deel uitmaken van een prachtige community die samen er iets moois van maken!

Sinds dit jaar ben ik bezig met het bouwen van m'n eigen tuinhuis/zomerhuis/tinyhouse aangezien de vorige half gezonken was (Iets met veen enzo). Eind vorig jaar heb ik mijn oude huisje gesloopt en ben ik dus begonnen met de bouw van de nieuwe. Deze ik heb ontworpen in Sketchup met in het begin een beetje hulp van een Amerikaan die aardig wat kennis heeft, echter heeft deze geen tijd (tenzij ik betaald) meer en ben zelf door gegaan met het ontwikkelen van m'n huisje door overal en nergens informatie op te doen en natuurlijk veel te lezen over het ontwerpen en bouwen van een houten huis.

Nu kwam ik dit forum al een tijdje geleden tegen en dacht, ik moet mij nu toch maar eens registreren en zo geschiede! :)

Binnenkort zal ik eens een voorbeeld plaatsen van wat ik wil gaan bouwen en wat ik reeds gedaan heb.

In het kort: houten huisje met nok dak, 28m2 binnen maats, inclusief redelijk ruime badkamer, woonkamer, keuken en een vide om op te slapen.
Probeer veel te doen met 2e hands hout ivm kosten besparing!

Vragen? ik hoor ze graag!
 

ericbruggema

Nieuw lid
20 aug 2021
10
0
Groningen
het is netjes dat je jezelf voorstelt, alvorens met de houten deur in huis te vallen

we zijn altijd gek op ontwerpen + foto's
dus bij deze heb je reeds direct een vraag !
Thanks iedereen!

Ik zal spoedig eens een vraag stellen over m'n dak, iets waarmee ik een beetje in m'n maag zit ;-) en dan zal ik daar wat screenshots aan toevoegen zodat je zicht hebt op hetgeen waar ik mee bezig ben!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Laat maar komen die vraag en die foto's. Vanuit de ICT naar de zorg gegaan, interessant, ik hoor dit vaker andersom (ik werk voor nationaal instituut voor ICT in de zorg);)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.