onervaren maar enthousiast

CrimsonGuard

Nieuw lid
12 jan 2021
2
2
Hoi, mijn naam is Marc en ik woon in Hoogezand. Ik heb sinds 1,5 jaar een eigen huis en heb gemerkt dat ik veel plezier heb in het klussen (iets wat ik voorheen eigenlijk nooit heb gedaan op wat schilderwerk na) en het werken met hout. Ik begin steeds meer in te zien hoe nuttig het kan zijn om me meer te verdiepen in houtbewerking en zit er over na te denken om na de lockdown een cursus te gaan doen.
Ook zit ik al een beetje na te denken over wat er qua werkplaats mogelijk is, maar een deel van mijn garage is omgebouwd tot kantoor, dus ik heb nog maar 11 vierkante meter (3,5 x 3,1 meter) over om een werkplaatsje in te richten (en daar staat momenteel ook nog een motor :S)

Ik hoop hier in ieder geval meer te leren over werken met hout, verschillende noodzakelijke gereedschappen en ideeën op te doen voor toekomstige projecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron en HoutNerveus

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Marc, dan zit je hier goed. 3,5 bij 3,1 m is niet groot: betekent dat je goed moet overwegen wat, hoe en waarmeeje wilt gaan werken. De cursus is een heel goed plan: je maakt dan meteen flinke stappen in je vaardigheden. Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: CrimsonGuard

CrimsonGuard

Nieuw lid
12 jan 2021
2
2
dan ben je nog middelmatig bewerkhuisd
het komt er nu op aan om je enthousiasme groter dan je onervarenheid te houden
Middelmatig qua grootte bedoel je? Ik heb wel wat topics bekeken van mensen met een kleinere werkplaats, maar ik heb geen idee wat nu precies de norm is. Het is me al wel duidelijk dat ik mijn tegelvloer zal moeten vervangen voor een betonnen vloer want ik zal een hoop spullen op wieltjes moeten zetten.
Ik heb wel het voordeel dat mijn garage aan het huis vast zit en een hoog oplopend schuin dak heeft. Ik kan dus de ruimte boven het kantoor nog kan gebruiken om spullen op te slaan (hout, afzuiginstallatie, etc)
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
De grootte maakt het juist uitdagend om daar wat leuks van te maken. Stel je nu eens voor dat je werkruimte 10 x 6 was, veel te makkelijk om in te richten:). Het zal wel leuk zijn om je ingerichte werkruimte te delen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.