onbekend makita gereedschap

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.293
1.036
Enschede, Twente
Ik heb de laatste catalogus van Makita Japan er even op nagekeken, maar een toilet staat er niet in : )). Wel een elektrische fiets, koffiezetapparaten, een oventje op accu, mini-dumperts, transportkarren, grondboren en koelboxen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.666
3.635
Gaanderen
De copper john en de bluewinged olive zijn mij wel bekend. Ik heb er vele gemaakt. Echter het alternatief wil ik ook graag zien.
Hier een afbeelding van de BWO vlieg All about Blue winged olive fly and how to tie
Er zijn hier vele varianten van. Er zijn drie ontwikkel stadia van deze vlieg. Dit de laatste voor die gaat vliegen of eieren leggen.
De copper john is deze de meest voorkomende Copper-John-quarter-WM.jpg
Ben wel benieuwd waar Henk mee komt.

Laatst bewerkt:

John1969

Post veel
10 jul 2023
908
529
‘s-Hertogenbosch
Klein beetje grootspraak vind ik je laatste opmerking wel…. weet niet wat voor werk je doet, maar niet iedereen zal het hier met je eens zijn. Zit je in het fijnere segment zal je gereedschapkeuze misschien richting de duurdere merken neigen, maar in het algemeen zijn er geen slechte merken. Het is alleen maar wat je zelf voor eisen eraan hangt en hoeveel je er aan wil besteden….
Ik ga er vanuit dat bij jou een festool-toilet staat 🤩

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
437
92
Oss
Klein beetje grootspraak vind ik je laatste opmerking wel…. weet niet wat voor werk je doet, maar niet iedereen zal het hier met je eens zijn. Zit je in het fijnere segment zal je gereedschapkeuze misschien richting de duurdere merken neigen, maar in het algemeen zijn er geen slechte merken. Het is alleen maar wat je zelf voor eisen eraan hangt en hoeveel je er aan wil besteden….
Ik ga er vanuit dat bij jou een festool-toilet staat 🤩

Nou groot spraak. Beste John, helaas slecht geïnformeerd. Makita zelf geeft aan dat ze mij niet goed kunnen adviseren met gevolg dat ze geen goede gereedschap kunnen leveren. Voorbeeld; Slagschroevendraaier die bij 12.500 schroeven max 90 mm lang motoren van versleten zijn. Na zoveel problemen zijn ze 3 keer van makita geweest met 3 verschillende personen en laatste persoon van makita werkt er 20 jaar zegt dat hij de klanten niet kan helpen op een hand te kunnen tellen waarvan ik er een ben.
Festool nee dank je. Heb diverse bovenfrees van hun quality ben ik ook niet echt onder indruk.
Ben inmiddels in bezit van hilti

John1969

Post veel
10 jul 2023
908
529
‘s-Hertogenbosch
Excuseer mijn lompheid…. Dat jij één van de onfortuinlijke gebruikers was van makita wist ik niet.. dat je je gereedschap zo snel verslijt is idd frustrerend. Dat je daar dan iets van krijgt wil ik best geloven en ben blij dat je in een ander merk wel je draai gevonden hebt.
Zou misschien ook leuk zijn om in jouw geval misschien een rood toiletje in de buurt te hebben ( al was het dan alleen maar voor de noodgevallen….en dat het voor de rest van de dag ook mooi bij de rest past)

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.666
3.635
Gaanderen
Volgens mij maakt Hilti geen gereedschap. Is volgens mij net als wurth alleen verpakker.
De opmerking ik vind het niets of dat merk is rotzooi heb ik klanten over ieder merk horen zeggen. Alles kan kapot, door vele oorzaken. Verkeerd advies,gebruik,landen op de grond , of slecht ontwerp zijn enkele voorbeelden.

De opmerking in de geest van shit is voor ons allen van toepassing want zeker een keer in twee dagen produceren we shit.

Laten de Makita wc humorvol bekijken en hierop reageren.

• Leuk
Waarderingen: John1969

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
437
92
Oss
Excuseer mijn lompheid…. Dat jij één van de onfortuinlijke gebruikers was van makita wist ik niet.. dat je je gereedschap zo snel verslijt is idd frustrerend. Dat je daar dan iets van krijgt wil ik best geloven en ben blij dat je in een ander merk wel je draai gevonden hebt.
Zou misschien ook leuk zijn om in jouw geval misschien een rood toiletje in de buurt te hebben ( al was het dan alleen maar voor de noodgevallen….en dat het voor de rest van de dag ook mooi bij de rest past)

Maar ik heb al rood toilet.
Hij verhuist meestal nog per verdieping mee omhoog. Staat meestal maximaal 10 m bij me vandaan zelfs op 150 meter hoogte. Jij staat immers op de steiger / vlonders.

• Leuk
Waarderingen: John1969

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
437
92
Oss
Volgens mij maakt Hilti geen gereedschap. Is volgens mij net als wurth alleen verpakker.

Raar dat wurth wel bij elke machine leverancier mensen weghaalt om op eigen afdelingen kwijt te kunnen. Dus lujkt me dat ze wel zelf produceren. Heb er overigens niets van dus kan het niet controleren.
Hilti weet ik niet.
Maar kwa kracht kan er niet veel tegen. Dus zou het raar vinden als geen enkele leverancier die cijfer kan halen en hun wel.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.666
3.635
Gaanderen
Raar dat wurth wel bij elke machine leverancier mensen weghaalt om op eigen afdelingen kwijt te kunnen. Dus lujkt me dat ze wel zelf produceren. Heb er overigens niets van dus kan het niet controleren.
Hilti weet ik niet.
Maar kwa kracht kan er niet veel tegen. Dus zou het raar vinden als geen enkele leverancier die cijfer kan halen en hun wel.
Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn kennis wat gedateerd is. In zijn algemeenheid wordt er steeds meer samen ontwikkeld en geproduceerd. Als je aantallen kan bestellen kun je deze ook laten maken bij een fabriek met eigen specificaties. Dan ben je echter in mijn ogen nog geen producent.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.