Bedankt voor de reacties en tips allemaal. Ik heb vandaag wat studiolampen binnengekregen waarmee ik ben gaan experimenteren. Ik heb een
andere set dan Martijn aangeschaft, omdat hij zei de lichtbronnen wat zwak te vinden; na het bijkopen van dergelijke nieuwe lichtbronnen kan je dan al bijna deze set aanschaffen was mijn gedachte. Bovendien geeft het me wat vrijheid om te experimenteren omdat er totaal 4 lampen bij zitten.
Zelf softboxes "beunen" leek me toch wat onhandig; niet per sé goedkoper en dit vouwt wel heel netjes op in een tas. Ik moet echter nog zien of het allemaal heel blijft; bij elk schroefje voel je duidelijk dat je er voorzichtig mee moet zijn. Maar ik ben gelukkig geen rondreizende fotograaf die 10 keer per week de boel opzet en afbreekt.
Er zit ook een achtergrond set bij, zodat ik mijn doek niet per sé op de enige vrije muur in huis aan een spijker hoef te hangen. Dat was tot nu toe een sterke beperking. De doeken zelf vond ik vrij waardeloos, dus gebruik ik toch weer mijn witte rolgordijn van de kringloop. Maar deze is eigenlijk te kort om het object goed op afstand te krijgen. Ik vond het doek echter zo veel vervelender met kreukels etc. dat ik niet graag nog voor een doek zou gaan.
---
---
Maar goed, de nieuwe foto's zijn wel een stuk beter denk ik. Deze zijn met mijn telefoon gemaakt dus de kwaliteit is wel weer wat lager. Je ziet nu tenminste dat het hout is; dat vond ik bij vorige foto's ontbreken. En de kleuren zijn natuurlijker. Dat wijt ik vooral aan de lichttemperatuur. Doordat je de details beter ziet, komt de houttekening beter naar voren. De keerzijde is dat de "foutjes" ook beter zichtbaar zijn, maar dat vind ik juist eerlijk.
Onderstaand een paar foto's, maar ik nodig jullie ook graag uit de rest op mijn
etsy shop te bekijken. Ik hoop niet dat dit als ongewenste reclame wordt bestempeld; ik ga er al vanuit dat jullie liever zelf meubels maken dan kopen
Met mijn fotocamera (Rollei Powerflex 800) blijf ik met de scherpte zitten; ik fotografeer inderdaad niet met statief dus daar kan het hem goed in zitten dan toch? Met flits krijg ik wel scherpe foto's, wat me doet denken dat het inderdaad door de lange sluitertijd komt wanneer ik geen flits gebruik. Maar ook als ik stabiel vanaf een stoelleuning fotografeer blijft de kwaliteit slecht.