Noobie vraag : hoe kan ik een jpg omzetten naar een scherpe svg

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.304
1.272
Antwerpen
Wie kan mij op weg helpen om van een foto een wel gedefinieerde scherpe svg te maken ?
Ik heb al allerlei clean-up’s gedaan en met verschillende programma’s naar svg geconverteerd maar er komt alleen maar garbage uit.

Dit is de input
IMG_7235.jpeg
maar ik krijg meer dan 4000 objecten na mijn gerommel.

Wie kan mij op weg helpen (link naar help sectie, programma, ….) ?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.721
1.315
Enschede, Twente
Dat moet je handmatig overtrekken in een gescikt programma. Affinity heeft een tekenmodule (vector) en is gratis, maar gekoppeld aan een Canva account (ook gratis). Windows en Mac, binnenkort ook iPad.
Inkscape is een freeware app, die er volgens mij ook voor meedere OSen is.
Je kunt ook tracen in Fusion en andere CAD software, maar die hebben een vrij steile leercurve.
En waarschijnlijk kan het ook in SketchUp. Het gaat erom dat je in vector kunt tekenen over een geimporteerde afbeelding en kunt exporteren als svg.

Vroeger waren er online ook mensen en bedrijfjes te vinden die het voor je deden. Geen idee of dat nog zo is, nu AI zo’n grote vlucht heeft genomen. DAt is trouwens ook een optie. ChatGTP kan heel veel.

• Leuk
Waarderingen: Charel09

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
410
175
Zaanstreek