Ik heb net zo'n garage als Ruud.... maar die moet ik delen met de fietsen van het hele gezin, mijn motor, een aantal kasten waar etenswaren, schoonmaakmiddelen in worden opgeslagen, en vooralmet veel troep. Uiteindelijk blijft er voor de hobby, inclusief werkbank, zo'n 4 á 5 M2 over. Het lukt, maar je blijft constant opruimen. Afkortzaag op een Workmate, afkorten, en direkt weer opbergen. Ik ben jaloers op de houtbewerkers wiens vaardigheden zover zijn ontwikkeld dat ze alles met alleen handgereedschap kunnen doen. Daar heb je veel minder ruimte voor nodig...
Zodra het warmer weer wordt, maar eens goed opruimen en alle troep weggooien. Met wat geluk is er dan plaats voor een betere werkbank, een extra montage-tafel en iets meer sta-ruimte.
Maar goed, ondertussen is mijn nieuwe schaaf aangekomen! Ben er blij mee...
Bekijk bijlage 58641
Om er ook een beetje bij te horen ook maar een nieuwe compressor gehaald.
Mijn 7 jaar oude Einhell 24ltr deed het nog wel, maar voor de hoeveelheid zoals ik hem gebruik is het een behoorlijke sta in de weg.
Ik gebruik hem alleen voor schoonspuit werk, af en toe een tacker en een bandje oppompen.
Toevallig bij de Hornbach in de buurt en toen zag ik een leuk ding staan.
Klein, 8bar en erg stil.
Geen luxe ding, maar voor mij voldoende.
Voor €95 deze gehaald
Bekijk bijlage 59296
Plan is om deze onder mijn afkortzaag te monteren tegen mijn afkortstation aan.
Mocht dit wel te luid doordreunen, dan maak ik er een stand voor zodat hij rechtop kan staan.
Ik heb mijn huidige compressor ingebouwd in een kast in de werkplaats en zoek nog een kleintje voor een tacker en ook wat schoonspuit werk, is deze daar goed genoeg voor?
Om hier nu een dure Senco voor aan te schaffen als deze ook voldoet...
Zou deze ook in een Systainer passen?
Kan dat geen kwaad dat deze op zijn zijkant opgeborgen wordt?Systainer 5 gaat ie mooi in. Zou wel alleen wat foam aan de binnenkanten plakken.