Nieuwe tools topic

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Vandaag van AliExpress een T-style liniaal (a la Woodpeckers) binnen. Maar dat ding is niet haaks. Op 30 cm zit deze ruim 1 mm uit het lood. Je moet deze liniaal zelf in elkaar zetten met 4 boutjes, maar het het probleem blijft als je deze opnieuw in elkaar zet. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Bekijk bijlage 99319

Bekijk bijlage 99320
@Hooked on Wood heeft recent dit soort dingen rereviewed, misschien even bekijken als je er toch graag een wilt en overweegt een andere aan te schaffen?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hooked on Wood krijgt ze toch gesponsord? Dan zorgt de verkoper er wel voor dat hij een rechte krijgt. Cherry picking noemen ze dat en zegt weinig over de algemene kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ik denk dat je um wel kunt "kalibreren".
Ter hoogte van het boutje linksboven en rechtsonder eenreepje van "iets" frommelen tussen het korte stuk en het lange deel. Eventuuel ergens een vijltje of een schuurpapiertje halen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ik heb de woodpeckers variant. Ook hier zit een afwijking in. Al is die vele malen kleiner. Op die lengte is er bijna niets volmaakt. Heb vroeger de vraag gehad om flenswinkelhaken te laten kalibreren. Dat kon mits ik ze zelf ophaalde. Mijn vraag waarom ik ze moest ophalen kwam als antwoord dat als je hem oppakt aan een kant er een afwijking ontstaat waardoor die van maat af is. Nu is het natuurlijk niet echt zinvol om een flenshaak te kalibreren. Bij bepaalde lengtes krijg je al snel een afwijking maar dat moet bij 0.05 tot 0.1 mm wel ophouden.
De meeste waterpassen hebben een nauwkeurigheid van 0,5mm per meter en daar is heel veel mee gebouwd in het verleden.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Vandaag van AliExpress een T-style liniaal (a la Woodpeckers) binnen. Maar dat ding is niet haaks. Op 30 cm zit deze ruim 1 mm uit het lood. Je moet deze liniaal zelf in elkaar zetten met 4 boutjes, maar het het probleem blijft als je deze opnieuw in elkaar zet. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Bekijk bijlage 99319

Bekijk bijlage 99320
Ik heb de Bangood variant besteld naar aanleiding van de review van Dennis. Maar staat in backorder momenteel. Van zodra die binnen komt laat ik ook mijn bevindingen weten
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik denk dat je um wel kunt "kalibreren".
Ter hoogte van het boutje linksboven en rechtsonder eenreepje van "iets" frommelen tussen het korte stuk en het lange deel. Eventuuel ergens een vijltje of een schuurpapiertje halen.
Ik kan het proberen. Het lastige is dat ik er iets tussen moet krijgen wat exact de juiste dikte en dat de liniaal ook op termijn recht blijft. ik denk er over na.
Nou, als je 4 schroeven hebt, dan moet het toch te corrigeren zijn? Mijn handen jeuken in elk geval!
Dat zou je verwachten, maar is niet echt. Zowel de boutjes als de gaten waarin de schroeven vallen hebben een concentrische vorm, waardoor er niets in te stellen is.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Dat zou je verwachten, maar is niet echt. Zowel de boutjes als de gaten waarin de schroeven vallen hebben een concentrische vorm, waardoor er niets in te stellen is.
Die 4 boutjes zijn er niet voor bedoeld om iets te stellen en die 4 conische gaatjes ook niet. Het is aan jou de 'taak' om die gaatjes wat aan te passen met, ik denk, een Dremel ofzo. Dus eigenlijk een soort van slobgaten maken zeg maar. Zo zou ik het iig doen.
Heb zelf ook al eea moeten aanpassen aan dit soort gereedschap...

Als je het niet doet is het zonde geld.
 
Laatst bewerkt:

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Of je dient een klacht in en je krijgt je geld terug of een nieuw exemplaar opgestuurd. Dan kan je altijd nog kijken hoe je deze aanpast.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Klopt. Ook al een paar keer bij de hand gehad. Bijna altijd succesvol.
1x niet. Dat was €2,80.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen

alexandervanbaelen

Actieve deelnemer
31 jul 2019
83
23
Hoeilaart
Heb onlangs een leuk stuk gereedschap gekocht voor alles zo proper mogelijk te houden:

20210218_204818_resized.jpg

Voor rond de 65 EUR heb ik deze bladblazer gekocht van bosch. Wat ik nu doe is alles zo goed mogelijk stofzuigen en dan met de blazer overal blazen. Dan natuurlijk snel weg zijn om al die rommel niet in te ademen. Paar uur later kan ik dan opnieuw stofzuigen. Herhalen indien nodig :)

Alexander
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639 en Wim Kluck

Thijsleeuw

Nieuw lid
2 mei 2020
5
16
Delft
Heb onlangs een leuk stuk gereedschap gekocht voor alles zo proper mogelijk te houden:

Bekijk bijlage 99573

Voor rond de 65 EUR heb ik deze bladblazer gekocht van bosch. Wat ik nu doe is alles zo goed mogelijk stofzuigen en dan met de blazer overal blazen. Dan natuurlijk snel weg zijn om al die rommel niet in te ademen. Paar uur later kan ik dan opnieuw stofzuigen. Herhalen indien nodig :)

Alexander
Al eens aan een compressor gedacht, kun je nog meer nuttigs mee dan alleen blazen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Niet een nieuw apparaat, maar wel nieuw in mijn werkplaats: inieminie lintzaag. Iemand idee wat voor merk/type dit is? Ik heb nog geen enkele aanduiding gezien. De verkoper wist ook weinig te vertellen.
IMG_20210304_155219k.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Niet een nieuw apparaat, maar wel nieuw in mijn werkplaats: inieminie lintzaag. Iemand idee wat voor merk/type dit is? Ik heb nog geen enkele aanduiding gezien. De verkoper wist ook weinig te vertellen.
Op het eerste gezicht (mijn indruk) dacht ik aan een metaal lintzaag?
Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yozu

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik had eerst niet door dat de lintzaag op een werkbank stond en dacht echt dat deze 2 meter hoog was :D.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Op basis van de marktplaats advertentie had ik hem ook groter ingeschat. Ik heb hem nu geprobeerd zo groot mogelijk te fotograferen 😊

Deze is gewoon voor hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.