Creatief_Met_Hout zei:Ik vind je creatieve draaibank echt een geweldige uitvinding.
Zo simpel en effectief geniaal.....
Dan is-ie waarschijnlijk na het harden niet goed ontlaten. Dan zie je onder een loep hetzelfde als bij een gebroken stuk glas.woodie zei:Momenteel heb ik een probleem met de beitel. Na een minuutje gebruik is de snede verbrokkeld. Ben benieuwd wat de messenmaker/verkoper me te vertellen heeft.
ArtHarg zei:Dan is-ie waarschijnlijk na het harden niet goed ontlaten. Dan zie je onder een loep hetzelfde als bij een gebroken stuk glas.woodie zei:Momenteel heb ik een probleem met de beitel. Na een minuutje gebruik is de snede verbrokkeld. Ben benieuwd wat de messenmaker/verkoper me te vertellen heeft.
Arthur
Beitel in orde. Heb een nieuwe hoek van 35° geslepen, waardoor de beitel 4 tot 5 mm korter is geworden en nu lijkt het in orde. Benieuwd hoe lang ie z'n snee behoud.
Woodworker zei:Ik neem aan dat je als verlaagde achterkant zoiets in gedachten had: http://www.hntgordon.com.au/prodcata55smoother.htm ? Ik ben trouwens benieuwd naar foto's waarop haarfijne krullen staan.
Yep, die diende als inspiratie.
Moet nog wat verfijnen aan de zool voor die foto's met haarfijne krullen