Nieuwe rolmaat. Welke?

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik begrijp uit de specs dat het lint niet mat maar glanzend is. Merk jij daar in de praktijk wat van?
Ik heb de 3 meter variant, afleesbaarheid is super, maar deze koop ik nooit meer...de kast ligt niet recht als je de rem gebruikt maar onder een kleine hoek tov het lint en dat is echt irritant;)

PS ik heb er nog 1 overo_O
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Zelf gebruik ik ook vaak de lowbudget rolmaten, maar deze keer ben ik specifiek opzoek naar een klasse 1.
 
Laatst bewerkt:

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Stanley is je vriend in dit geval. Het haakje van de Sola’s buigt te makkelijk, alle budget modellen hebben vaak last van te snelle slijtage waardoor de tekst niet meer te lezen is. Wat ook irritant is zijn die clips die rond het schroefje gaan draaien waardoor de clip niet meer op de juiste plek zit. Rolbandmaten met matte verf op de band zelf zou ik mijden. Die slijten erg snel.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Op de eerste 10 á 15 cm staat een Romeinse 1 of 2 (I of II) in een klein ovaaltje.
Zo weet je het.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
295
114
gebruik de Sola (Sola PRO-TM Tape Measure 3 m) voor binnen in atelier. Zou direct een nieuwe kopen mocht hij kwijt of stuk gaan.

en de Stanley FatMax Pro 5 m voor buiten (robuust, kan tegen stootje, regen en vuil)
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik gebruik voor buiten ( langer dan 3 meter ) de Bosch glm50, werkt super en het mooiste is dat de glm50 nog nauwkeurig is ook.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Stanley is je vriend in dit geval.
Bedoel je dan specifiek een klasse 1?
Zo ja, heb je daar dan een linkje van "toevallig"? Stanley heeft zo veel soorten maar met een google-opdracht word ik niet echt wijzer.

Iemand?
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik begrijp de toegevoegde waarde niet van klasse 1 of 2.
Wat zijn de voordelen van klasse 1 ten opzichte van klasse 2.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dan denk ik gaat dit niet erg ver voor houtbewerking gezien ook de werking van hout. Voor in de fijnmetaal vind ik het een ander verhaal.
ieder zijn kijk
daar over discussiëren doe ik - verder - niet
je kan het vergelijken met een speurtocht naar het geslacht van de engelen
een jaar geleden heb ik al mijn (rol)meters aan de kant gelegd, en mij klasse 1 aangeschaft
daardoor beperk ik meetfouten tot het minimum haalbare
ik weet dat op mijn laserafstandsmeter een fout van 1 mm zit
zonder dat je het beseft cumuleer je fouten
en die zitten ook in het aflezen + aftekenen
fouten die je kan vermijden, vermijd je best
prang je een werkstuk tussen 2 muren, dan kan je niet verwachten dat die 2 muren een beetje verder uit mekaar gaan of dichter bij mekaar komen wanneer je werkstuk breder of smaller dan verwacht blijkt te zijn
geuren en kleuren . . .
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
aanvulling
een sola klasse 1 van 3 mt kostte mij een jaar geleden 15 euro
meer jaren geleden betaalde ik voor een stanley fat max van 5 mt die op 2,5 mt nog niet doorknikt met een klasse die ik niet gecontroleerd heb - maar zeker geen 1 - eveneens 15 euro
voor ruwe metingen gebruik ik die nog
wanneer ik een keuken ontwerp, maak & plaats, moet ik moeite doen om onder de 10.000 euro te blijven
de klant merkt niet dat hij mijn rolmeter klasse 1 van 15 euro of zelfs het veelvoud daarvan - mocht ik een langere nodig hebben - mee betaalt
noot: voor zover mij bekend zijn de klasses voor rolmeters pas een 'paar' jaar geleden ingevoerd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.