Nieuwe record power draaibank maakt ratelend geluid

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Is er geen versleten punt plaats op je riem?
verder zou ik beroep doen op 5 jaar garantie van Record Power. Eis een nieuwe!
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat Record Power zijn sterkste troef , 5 jaar garantie, op de weegschaal zou durven te zetten. Als die garantie er niet echt is , dan zal dat snel de rondgaan.
Je moet dan natuurlijk niet teveel prutsen aan de machine.

Toon je het filmpje ook hier op 't forum,

groeten,
Ornament
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Ja zal ik doen. Ik zal morgen een filmpje maken. Ik stond te wachten in de winkel en daar stond dezelfde draaibank. Daar zat ook van alles los aan. Ik heb dat ook laten zien aan personeel daar. Die zou rp mailen.
Ik was een beetje verrast daar maar wat net gezegd wordt klopt natuurlijk wel. Hoe kun je iets testen als de as verkeerd omzit. Ik bedoel de poelies of hoe je die draaicirkels ook noemt zaten omgedraaid. De band zou niet eens passen en zat er ook niet op.
Hoe kunnen ze dan zeggen dat het is opgelost?
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Onbegrijpelijk!

Kijk de riem na, is er ergens een plaats die veel sleet heeft, het rafelt, dan maakt dat ook drukte.

groeten

Ornament
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik was een beetje verrast daar maar wat net gezegd wordt klopt natuurlijk wel. Hoe kun je iets testen als de as verkeerd omzit. Ik bedoel de poelies of hoe je die draaicirkels ook noemt zaten omgedraaid. De band zou niet eens passen en zat er ook niet op.
Oeh, da's wel heel stom. Ik dacht in eerste instantie, toen je over de reparatie meldde dat de as verkeerd zat dat de uitlijning niet in orde was of zo, maar een poelie set die verkeerdom zit is wel een gevalletje door de mand vallen. Ik denk dat Alex wel gemist wordt bij Baptist...
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Ik zou van een fabrikant van een fatsoenlijk houtbewerkingsapparaat verwachten dat een machine gebruiksklaar wordt afgeleverd, lig voor wat betreft de normaal niet 'toegankelijke' delen.
Als consument heb ik alleen met de "winkel" te maken. Hoe zijn hun zaken met hun leveranciers (importeur of fabrikant) regelen is aan hun. Voor mij zijn zij aanspreekpunt en verantwoordelijk voor een deugdelijk ingesteld en gebruiksklaar apparaat. Daarvoor is op z'n minst een fatsoenlijke ingangscontrole nodig.

Als een "winkel" besluit minder deugdelijke apparatuur te verkopen en kwaliteit buiten beschouwing wil laten dan is dat een bewust genomen ondernemersrisico. M.i. niet het probleem van de klant.

De beste klant die je je kunt wensen is een klagende klant. (minder dan 1% van consumenten klachten komen daadwerkelijk bij winkeliers, leveranciers etc. binnen)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Als consument heb ik alleen met de "winkel" te maken. Hoe zijn hun zaken met hun leveranciers (importeur of fabrikant) regelen is aan hun. Voor mij zijn zij aanspreekpunt en verantwoordelijk voor een deugdelijk ingesteld en gebruiksklaar apparaat. Daarvoor is op z'n minst een fatsoenlijke ingangscontrole nodig.
Mee eens - en dat was/is dan ook de reden dat goeie fietsenzaken bij het afleveren van fietsen, iig fietsen van boven een bepaald aanschafbedrag, al dat afstelwerk deden/doen dat eigenlijk door een fabrikant gedaan zou moeten worden. Maar ik blijf erbij dat een fabrikant die een onaf product levert en er maar van uit gaat dat een detaillist die zijn spullen verdeelt (die daar vaak ook nog een overeenkomst met de fabrikant voor had - niet elke winkelier kon (destijds) zo maar fietsen van merk X gaan verkopen, net als niet elke winkelier tegenwoordig nog steeds niet zo maar hengels van elk merk mag verkopen - over vertikale binding gesproken) dat wel voor hem (of haar) doet...
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
er maar van uit gaat dat
Natuurlijk. "Assumption is the mother of all ....".
Daarvoor maak je afspraken, heb je contracten, overeenkomsten of gewoon ouderwets handje klap. Het is ook een van de redenen dat er in vele takken van sport er nog steeds importeurs per land zijn in plaats van een enkele Europese importeur.

Hoe langer de keten wordt hoe onduidelijker, fabrikant, interne sales, externe sales, exporteur, distributie, importeur, winkel, klant. Wie doet wat (of schuift welke doos).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.