Nieuwe oude zaagtafel: Ulmia 1710S

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.109
3.032
Ik begrijp het wel, dat je alles wil weten van je nieuwe machine. Ik zou dat ook doen. Maar het is handiger als je je vragen beperkt tot je eigen machine.

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
224
75
Groningen
www.kiwood.nl
Op de mijne zit een 220mm zaagblad. Bij volledig naar beneden draaien blijft het blad nog ongeveer 5mm boven de tafel. Vond ik de beste tussenweg om ook nog wat hoogte te kunnen zagen.

Misschien nog leuk om bij te maken, heb er zelf een zero clearance insert bij gemaakt, vindt de ruimte van de standaard insert waar je ook mee onder een hoek kunt zagen wat ruim bij 90 graden.

Matthijs1988

Actieve deelnemer
10 apr 2016
48
6
Ergens in de Overbetuwe
Op de mijne zit een 220mm zaagblad. Bij volledig naar beneden draaien blijft het blad nog ongeveer 5mm boven de tafel. Vond ik de beste tussenweg om ook nog wat hoogte te kunnen zagen.

Misschien nog leuk om bij te maken, heb er zelf een zero clearance insert bij gemaakt, vindt de ruimte van de standaard insert waar je ook mee onder een hoek kunt zagen wat ruim bij 90 graden.
Goed compromis inderdaad. Ik ga voor de strategie met een kleiner zaagblad specifiek voor de blinde snedes. De andere zaagbladen die erbij zitten zijn nog nieuw, en vind het dan ook zonde om die niet te gaan gebruiken. Dan maar zo nu en dan wisselen en de boel meteen schoonblazen.

Zero clearance insert is een goede inderdaad. Die gaat ook op het lijstje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.