nieuwe glaslatten met watergedragen grondverf aflakken met alkydverf

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
hallo,

een van de aankomende klussen die eraan komen is het plaatsen van dubbele beglazing en verven van de kozijnen.

maar bijna alle glaslatten die ik tegenkom zijn al gegrond op waterbasis en ik wil buiten aflakken op alkydbasis (sikkens rubbol XD zou erg goed moeten zijn)
de glaslatten worden nog een keer extra gegrond met bijbehorende grondverf op alkydbasis ( Sikkens rubbol primer extra) voordat er afgelakt word.

Kan dit zonder problemen?
of moet ik de glaslatten eerst kaalschuren voor een duurzaam eindresultaat.

Ik hoor graag jullie tips en ervaringen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Zou voldoende moeten zijn. Wel 2x aflakken.

Overigens handig dat ik dit nu weet. Ik moet ook nog een paar glaslatten vervangen.
 

rijpie

Nieuw lid
10 jan 2020
21
4
Bijna alle fabrieks gegronde latten is waterbasis.
-Eerst ontvetten universol(amonia vervanger)
-Schuren
-primer aanbrengen geen grondverf is voor kaalhout (net iets op je glas zodat je een brugje heb)
-licht opschuren p150/p180
-Aflakken
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
al het hout wordt tegenwoordig af fabriek met een acrylaat achtige coating behandeld. Hier zit ook een was-achtig product doorheen om snel te kunnen stapelen zonder plakken
( blocking). Daarom altijd goed ontvetten en schuren voordat je verder gaat. Alkyd grondverf kan prima over acrylaat ; Grondverf is ontwikkeld om te zorgen voor een goede hechting.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.