Ik zou hem in stukken hakken, mooi cursus mateiaal
En wat vanavond betreft....is het al bijna half acht ???? ik heb er zin in
Ik zou hem in stukken hakken, mooi cursus mateiaal
En wat vanavond betreft....is het al bijna half acht ???? ik heb er zin in
Kijk met ff dompelen wel uit, want als je het blok hout uit je handen laat vallen in de hete paraffine heb je een brandend probleem (en daar heb ik concreet over gelezen op een Duits forum). Een gezichtskap, stevige handschoenen en een schort zou ik wel aanraden. Wat dat betreft is anchorseal of witte houtlijm gemakkelijker. En inderdaad nooit verwarmen boven open vuur of gas.
Hoe werkt dat met paraffine, (hoe) moet dat er uiteindelijk weer vanaf?
Je moet de paraffine niet te heet laten worden en inderdaad niet boven een open vuur, er worden niet voor niets ook kaarsen van gemaakt . Ik krijg regelmatig wat paraffine over mijn handen, het is dan even vrij warm maar niet pijnlijk....
Even een klein momentje van trots. Na wat heen en weer mailen met New Zeeland mag ik Woodcut gaan verkopen in Nederland en België! Yes! Zij hebben o.a een lekker werkende uithollers.
Ik gebruik zelf al een schalenguts van 19 mm van Woodcut om de aan de binnenkant de bodem van schalen te doen die is uiteraard ook besteld. En ze hebben een boor om de gaten te boren voor de pepermolens van Crushgrind! En er komt nog veel meer...
Die Crushgrindmolens zijn ook onderweg. Tot nu toe had ik alleen de hele grote versie. Nu ook de versie besteld zonder shaft en een versie van een "normale" hoogte.
Eerst "Kunst in de tuin" Mijn tuin is komend weekend open voor iedereen en stiekem probeer ik dan wat houtdraaiwerk te verkopen... Ik sta dus weer 2 dagen in de werkplaats met de deuren open. Als je langs wil komen...Leuk!
En dan hebben we zaterdag en zondagavond nog een wijnproeverij van onze zelf in Italië gekochte wijnen... het wordt vast een topweekend!
Gefeliciteerd Ronald, Woodcut maakt prachtig gereedschap voor de woodturner.
Maar wat nu met de bowlsavers?
Soms zijn nieuwe dingen best oud.... Kijk nou wat ik heb opgehaald! zit nog wel wat lak en spuitwerk aan. Maar eerst maar eens proberen uit te laden...
Bekijk bijlage 51534
Ik ben benieuwd of iemand het herkend, Jurriaan mag niet meedoen