Nieuwe decoupeerzaag van Festool de PSC-E 18

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.910
2.955
Terkaple
www.woodworking.nl
Festool heeft sinds een paar maanden een nieuwe decoupeerzaag, Om de prijs laag te houden wordt ie in China gemaakt, je koopt hem hier en daar onder de € 250,- en je krijgt er in de actie een gratis accu bij. Grootste verschil met veel andere decoupeerzagen, hij heeft geen verstelbare voet, wel een beetje heen en weer, maar niet onder een hoek. Het ontwerp is prachtig, hele dunne body voor een fijne greep en een serieus lampje om te kijken waar je zaagt.
Ik heb er een tijdje geleden op de beurs in Neurenberg al mee gezaagd, is echt helemaal zoals het moet.
2 filmpjes met wat meer info, eentje van Festool Nederland waar Frans je het e.e.a. uitlegt en een Duits filmpje waar de zaag wat meer vergeleken wordt met de collega's

jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.359
4.035
Terborg
Ik heb wel een heel groot nadeel gevonden met de festo(ol) decoupeerzagen. Mijn festo ps1 en festool ps2e werken nog steeds. De eerste uit de jaren 90 de tweede voor 2009. Ik verslijt ze niet en kan dus niet zo'n mooi nieuw model aanschaffen zegt de baas. Gratis accu is wel iets waardoor ik inmiddels wel voor te porren ben.
Zo langzamerhand verschuif ik toch van 230 naar 18v.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.