nieuwe bedrijfs naam

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Houd het simple

en zorg ervoor dat de bedrijfsnaam ook lading dekt

niet te modern, niet te cool - de naam moet jaren meekunnen

en ook goed klinken over de telefoon
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Daar gaat m'n koelkast... :mad:

Hahahaha...


On topic: zorg er ook voor dat als je je naam eenmaal gevonden hebt dat de bijbehorende domeinnaam niet te lang wordt. Je ziet ze wel eens voorbij komen, die busjes met een onwaarschijnlijk lange en/of niet te onthouden domeinnaam...
(bijv. www.klussenbedrijfdelangegroningen.nl of www.timmer-klusbedrijfwillo.nl). Hout het simpel en kort, zonder koppelstreepjes en dat soort 'ballast'. Zorg ook dat het goed in het gehoor ligt >> mensen onthouden dat nu eenmaal makkelijker.

EDIT:

Heb even getwijfeld of ik deze aanvulling er wel bij kon zetten (reclame???), maar vooralsnog toch maar wel gedaan. Als het niet kan Jaap, dan moet je het er maar af kieperen... :cool:

Een voorbeeld van hoe ik het heb aangepakt: voor mijn eigen bedrijfje heb ik eerst gekeken welke domeinnamen er beschikbaar waren. Eerste logische stap (voor mij althans...) was op zoek gaan naar domeinnaam passend bij mijn achternaam: "Klein". Al snel kwam ik er achter, dat haast alle varianten al bezet waren. klein.nl, kleindesign.nl, kleinhout.nl etc. etc. Andere korte, pakkende namen die ik vond "passen" bleken eveneens alle bezet. Toen maar eens internationaal gaan denken. Na enig zoeken (lang leve Google translate...) bleek dat Klein Hout Design in het Catalaans vertaald wordt naar "Bosquet Disseny". www.bosquet.nl bleek een vrije domeinnaam, maar niet voor lang natuurlijk :rolleyes: Grappige is, dat de mensen bij het horen van de naam eerst even de wenkbrauwen fronsen, maar hem daarna moeiteloos blijven onthouden >>> doel bereikt !
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.