Ik heb een paar weken terug eens flink huisgehouden in de tuin van de buurman die zijn tuin op de kop ging zetten, en heb een flinke voorraad hout weten te bemachtigen.
Linksboven: Elszenhout
Linksonder: Lijsterbes
Van links naar rechts:
Papierberk;
Esdoorn;
Prunus;
Taxus.
Vooral met de berk en de prunus ben ik in m'n sas. Heeft iemand ervaring met het draaien van Prunus? Wat zijn de algemene eigenschappen van het hout eigenlijk? Iemand een idee?
Vervolgens ligt er ook nog de struik taxus. In mijn buurt staat taxus hooguit als plant in de tuin. Echte grote bomen zoals in parken e.d. zijn er niet te vinden. Daarom ben ik er zuinig op, en uit die struiken zijn meestal nog wel enkele interessante stukken te halen.
Nu nog "even" drogen, en dan kan ik aan de gang.
Groeten Woodworker
Attached files
Linksboven: Elszenhout
Linksonder: Lijsterbes
Van links naar rechts:
Papierberk;
Esdoorn;
Prunus;
Taxus.
Vooral met de berk en de prunus ben ik in m'n sas. Heeft iemand ervaring met het draaien van Prunus? Wat zijn de algemene eigenschappen van het hout eigenlijk? Iemand een idee?
Vervolgens ligt er ook nog de struik taxus. In mijn buurt staat taxus hooguit als plant in de tuin. Echte grote bomen zoals in parken e.d. zijn er niet te vinden. Daarom ben ik er zuinig op, en uit die struiken zijn meestal nog wel enkele interessante stukken te halen.
Nu nog "even" drogen, en dan kan ik aan de gang.
Groeten Woodworker
Attached files