Nieuw op het forum!

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
144
29
Antwerpen
Hi

Wens me bij deze even voor te stellen als nieuwkomer.

Wie ben ik?
Andy - 33 jaar

Wat doe ik?
Werk in de telecom, op den bureau zoals we dat zeggen.

Waarom word ik lid van dit forum?
Daar ik na 13j op hetzelfde bedrijf te werken mezelf toch afgevraagd heb of ik dit voor de rest van mijn carrière wens te doen. En de conclusie was dat ik op zoek wou gaan naar een nieuwe uitdaging.
Ik speelde al enkele jaren met het idee om iets met mijn handen te doen. Heb namelijk al héél wat kluservaring (woon nu in mijn 3e huis in 8j tijd, heb altijd alles zelf opgeknapt. Gaande van gyproc plaatsen, badkamers vernieuwen tot parket verlijmen en tegels leggen).
Maar van al deze werken sprak het werken met hout me toch het meeste aan. Vooral de diversiteit in het materiaal alsook de mogelijkheden ervan.
Om mijn ambitie kracht bij te zetten ben ik nu sinds september begonnen in avondschool aan een cursus hout.
De bedoeling is dit traject uit te doen en zo eerst in bijberoep om vervolgens er mijn hoofdtaak te kunnen van maken.

Waarom dus lid van dit forum?? :)
Omdat ik graag lees wat andere mensen maken, hoe andere bepaalde problemen oplossen en omdat ik de marktplaats in 't oog ga houden daar mijn 'uitzet' zich beperkt heeft tot de tools die je in de gemiddelde DHZ vindt.
Wil nu toch richting high-end tools gaan, maar die komen met een prijskaartje uiteraard ;-)

Dus, bij deze hoop ik hier veel plezier te beleven en veel op te steken!

Grtz
Andy
 

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
144
29
Antwerpen
Welkom! Wat voor cursus doe jij? Ik heb 1 jaar bij heijkers fijnhoutatelier & educatie achter het rug.

Volg de cursus van KISP - volwassenonderwijs.

Het eerste jaar lijkt voor mij overbodig te zijn, maar we zullen vaker aan de slag gaan met hand tools, vaker dan de cursus voorschrijft zei de docent. Dit is dan wel weer leerrijk daar ik 0,0 skills heb in deze.
Pas va het 2e jaar zal het interessanter worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Grant837

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
144
29
Antwerpen
mooi
en ook mooi afgewerkt
populier mpx ?
waarvoor dient die homp 'zeep' ?
schone bloemekes op de gazon !
danku danku :)
awel, je doet me twijfelen. Ik dacht altijd dat het berk was :)

hompje zeep is een wetsteen - 200 & 1000 grid aan de achterkant.

zwijgt van die bloemekes! héél mijn tuin staat er vol van. Meer onkruid dan gras :D maar goed, er zal wel ook een tuinierenforum of dergleijke zijn waarvoor ik een antwoord kan vinden op dit probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.