Nieuw gereedschap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ik had mijn 3d printer uitgeleend. Hij printte alles scheef. Mijn dochter kon de printer op school gebruiken en ze hebben het probleem gefikst. Softwarefout voor mij heel vaag. Maar een student mechatronica en rubo hebben het voor elkaar gekregen. Ik ontving de testresultaten. Wedgies voor segment draaien.IMG20201224225808.jpg
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Begrijp ik het goed dat je dit gebruikt om op je zaagtafel je segmenten in de juiste hoek te zagen?
Wil je een foto plaatsen waarop te zien is hoe je dit gebruikt.
Alvast bedankt en fijne dagen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Dat wil ik inderdaad. Maar ik wil zoveel dingen 😇 . die mal moet ik nog maken.
Zoek op youtube naar wedgie sled en je krijgt er genoeg.
Mocht er belangstelling zijn voor deze wedgies dan kunnen deze geprint worden.
De eerste koste wel 8 uur printtijd. Het is dus niet zo dat ze eraf rollen. Ook wil ik ze eerst testen of de maten kloppen.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dat lijkt mij handig idd! Alhoewel ik eigenlijk bijna geen segmentwerk doe...
Ik heb ook op Wedgie Slet gezocht... Was heel informatief inderdaad... :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: rinus

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Al verder gekomen?

Is er misschien iemand die met een accurete cnc een aantal "wedge templates" zou kunnen maken? Dat gaat wellicht vlotter dan printen.
Dus templates met exacte hoeken voor bepaald aantal segmeten in een ring? Ik zou zeker geinteresseerd zijn. Natuurlijk voor een passende vergoeding...
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Als Wim het printen niet ziet zitten zou ik dit wel kunnen frezen in bijvoorbeeld dik trespa, of kunnen laten laseren in bv 2mm of 3mm staal of rvs.
Kan ook wel complete sleds frezen, moet je alleen zelf de bevestiging maken aan de zaagtafel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Wim ziet het printen best zitten. Er is echter een behoorlijk probleem. Ik dacht breng de printer terug naar de leverancier en laat hem maken. Nou dit is toch echt niet mogelijk de machine moet naar de fabrikant. Ook geen probleem voor mij maar de fabrikant repareert niet meer. Ja wat nu te doen. Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Ik heb geen probleem als iemand dit wil oppikken.
Ik ga deze week nog een poging doen maar laat iedereen zich vrij voelen en niemand zit vast aan de bestelling.
Zodra ik hem werkend heb laat ik het weten.
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Wim ziet het printen best zitten. Er is echter een behoorlijk probleem. Ik dacht breng de printer terug naar de leverancier en laat hem maken. Nou dit is toch echt niet mogelijk de machine moet naar de fabrikant. Ook geen probleem voor mij maar de fabrikant repareert niet meer. Ja wat nu te doen. Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Ik heb geen probleem als iemand dit wil oppikken.
Ik ga deze week nog een poging doen maar laat iedereen zich vrij voelen en niemand zit vast aan de bestelling.
Zodra ik hem werkend heb laat ik het weten.
Dat is goed balen Wim! Ik hoop dat je in deze lastige situatie toch een oplossing voor de machine kan vinden...
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Als Wim het printen niet ziet zitten zou ik dit wel kunnen frezen in bijvoorbeeld dik trespa, of kunnen laten laseren in bv 2mm of 3mm staal of rvs.
Kan ook wel complete sleds frezen, moet je alleen zelf de bevestiging maken aan de zaagtafel.
Wedges is trespa zou al ideaal zijn denk ik! Ik kan mij voorstellen dat daar meer gegadigden voor zijn maar ik stuur je even een PM.
 

youdshoorn

Nieuw lid
2 okt 2016
21
2
Den Haag
Ik heb recent ook een wedgie sled gemaakt, en toen kwam ik bij dit draadje terecht. Ik heb thuis een 3D printer staan, maar die vertrouw ik niet genoeg om wedges te printen.
20210411_143413.jpg

Toen heb ik op de computer wat tekeningen gemaakt, en een aantal wedges laten lasersnijden van 12mm multiplex. Ik heb nu wedges voor ringen van 8, 10, 12, 16, 20, 24, 30 en 36 segmenten.
20210411_143806.jpg
20210411_143645.jpg

Ik heb eerst een proefring gemaakt van 12 segmenten, en die sloot mooi aan.
20210411_143214.jpg

Daarna heb ik een ring gemaakt van 24 segmenten en ook deze is goed gelukt.
20210411_143242.jpg

Het lasersnijden, materiaal en verzending kostte bij elkaar iets meer dan 60,-. Het is niet zo stevig als aluminium of trespa maar de wedges staan inmiddels in de lak en als ik er voorzichtig mee ben lijkt het me geen probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: JokeB

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.