Je vergeet dat je dat eerst ook nog moet aftekenen en dan netjes moet afsteken om een strakke lijn te krijgen, potlood, mes, zagen, kruishout, daarna afsteken, grondschaaf om het strak te krijgen.. (niet perse in die volgorde) Dan is 5 minuten pielen met een afkortzaag toch echt makkelijker. Of met de afkortslede en setupblokjes, binnen 30 seconden je blad op hoogte, je hebt niet eens vaste stops nodig..Ja, maar dan ben je misschien onverhoopt puristisch bezig en dat kan je natuurlijk niet hebben. Liever 5 minuten pielen met de diepteinstelling van je afkortzaag dan 1 minuut zagen met een handzaag!
Ik heb geen last van zaagblaadjes die hun eigen weg zoeken moet ik zeggen, wellicht andere kwaliteit blaadjes?Ik heb en gebruik ook een multitool. En zeker op lastige plekjes is het een supertool!!
Maar ik merk ook wel dat de dunne zaagbladen hun eigen weg gaan. Dat is te voorkomen door rustig en kleine beetjes te zagen.
Voor het doeleinde waar jij het voor gebruikt zou ik verwachten dat een tikkie met een beitel sneller en nauwkeuriger werkt.
De planken worden straks ook ondersteund tot voorzijde (staanders keep ik uit in de planken).Persoonlijk had ik andere keuze gedaan qua hout en verbinding als sterkte de belangrijkste parameter is.
staanders aan beide kanten 7 mm inkepen
daar latten tegenaan van 67*22 aan beide kanten gewoon zonder keep.
eventueel in het midden een klosje er tussen om ze goed te laten samenwerken.
dan houd je een veel sterkere stander over en je maakt de verbinding centrische waardoor deze beter eigenschappen heeft.
je ondersteun ook de planken tot de voorkant van de staander op die manier
Jullie zijn allemaal (of sommige dan toch) een tikje te serieus/filosofisch als je het mij vraagt.Ja, maar dan ben je misschien onverhoopt puristisch bezig en dat kan je natuurlijk niet hebben. Liever 5 minuten pielen met de diepteinstelling van je afkortzaag dan 1 minuut zagen met een handzaag!
Originele van Fein. Maar het zou ook kunnen dat ik het vooral gebruik bij sloopwerkzaamheden. Dan komt het ook niet zo nauw. En houdt ik de Fein wat scheef enzo.Ik heb geen last van zaagblaadjes die hun eigen weg zoeken moet ik zeggen, wellicht andere kwaliteit blaadjes?
Beitel gaat niet sneller, misschien meer precisie, maar sneller niet
Misschien, maar zo wilde de dames het graag hebbenWel een beetje aparte verdeling.
Tja en dan kun je kletsen als brugman maar als “de dames” het zo willen dan buig jeMisschien, maar zo wilde de dames het graag hebben