Natuurlijkzitten bank

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
748
122
Sterksel
Heeft iemand deze bank al eens gemaakt?

Ik wil hem gaan maken van douglas planken die we nog hebben. Die zijn alleen geen 28mm dik want de tekening voorschrijft.
Geschaaft kom ik ergens rond de 18-20mm uit. Zou ik dan veel inleveren aan sterkte en stabiliteit?

• Leuk
Waarderingen: peja

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.044
2.275
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Heeft iemand deze bank al eens gemaakt?

Ik wil hem gaan maken van douglas planken die we nog hebben. Die zijn alleen geen 28mm dik want de tekening voorschrijft.
Geschaaft kom ik ergens rond de 18-20mm uit. Zou ik dan veel inleveren aan sterkte en stabiliteit?
Ik heb hem van vuren nagemaakt en de overspanning is echt te groot de originele dikte met vurenhout en met douglas ook echt wel als je dunner dan 28mm gaat. Je zult extra versteviging nodig hebben en zeer waarschijnlijk de overspanning ook korter willen maken.

• Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
748
122
Sterksel
Ik heb hem van vuren nagemaakt en de overspanning is echt te groot de originele dikte met vurenhout en met douglas ook echt wel als je dunner dan 28mm gaat. Je zult extra versteviging nodig hebben en zeer waarschijnlijk de overspanning ook korter willen maken.
Ik verwachtte het al.
Hij zal bij mij rond de 120 breed worden, maar dan kan ik wellicht beter 2 planken verlijmen tot een dikkere.

Henkies

Actieve deelnemer
10 sep 2021
85
53
Noordwijk
Ik heb hem onlangs gemaakt van douglas. Geschaafd gekocht in 28mm.

Dat is m.i. echt wel de minimale. De individuele zitplanken buigen al goed door. Ik heb een extra 'zitschot' in het midden geplaatst om het wat meer als een geheel te laten voelen.

• Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
748
122
Sterksel
Ik heb hem onlangs gemaakt van douglas. Geschaafd gekocht in 28mm.

Dat is m.i. echt wel de minimale. De individuele zitplanken buigen al goed door. Ik heb een extra 'zitschot' in het midden geplaatst om het wat meer als een geheel te laten voelen.
Dan maak ik hem dikker :)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.