OK, laatste post van het maken, want HET KASTJE IS AF!
Laadje + binnenkastje
Laatste keer had ik al gezegd dat het lijmen van het laadje wat "gedoe" was. Het paneeltje had ik uit restjes cederhout gemaakt, en ik weet niet of het daardoor kwam, maar het moment dat ik het vol met lijm smeerde ging het meteen krom staan. Heel raar, ook nog nooit zo hard meegemaakt. Was best even stressen, want de paneeltjes waren helemaal op maat gemaakt. Met de klemmenparade die jullie hierboven al gezien hebben lukte het uiteindelijk toch.
Daarna ben ik ruim een week uit de running geweest met (familie met) griep. Nu is iedereen weer gezond, dus kon ik het weer oppakken. Ik wou in een van de laadje nog een "binnenbakje" maken. Daarvoor wou ik mooie 45 graden verstekjes hebben, en aangezien dat niet mijn sterkste kant is "uit de hand" heb ik daar een mooi futselplankje / jig voor gemaakt:
Vervolgens verlijmd met behulp van 2 90 graden hoeken (
tip van Peter Millard van 10 minute workshop).
En gelukt!
In het laadje heb ik nog 2 hele dunne plankjes eik gelijmd als ladegeleider, daar gaat het bakje nu mooi over heen & weer....
Installatie USB hub
Is maar een klein dingetje, maar ik moest het nog wel even doen... De USB hub moest er nog in. Ik had al wel bij allekabels.nl een kabeltje met een haakse Micro-USB en een haakse USB-C besteld, dan heb ik niet van die uitstekende kabellussen.
Lekker overbelichte foto, maar zo zit het dus vanbinnen. Hier zit dus een "vals achterkantje" voor, dat los in dit vak staat zodat je normaal gesproken alleen 2 kabeltjes uit de achterkant ziet komen.
Foto's van kastje "af"
Hier een foto van beide nachtkastjes; die van mijn vrouw en van mij, naastelkaar. Ik wou voor mezelf iets anders, maar ook stukjes die hetzelfde zijn. De hoek van het onderstel is hetzelfde, het hout van de ladefrontjes is hetzelfde, en het "corpus" is beide van iep. Toch zit er behoorlijk verschil in de "looks" van het iepenhout!
Ook het patroon in de zwaluwstaarten heb ik deels meegenomen; in het midden zit een half staartje, dat is bij beiden zo..
Nu nog even een paar losse plaatjes:
En in z'n natuurlijke omgeving, naast het bed: