Bedankt, Willem! Je nieuwsgierigheid wordt vanavond nog beloond. Volgende stap is het inwerken van de lade:
Kies welke kant van het nachtkastje je als voorkant wil, leg de lade erop, en teken af. De bovenkant van de lade moet gelijk komen met de onderkant van het frame (onderaan het blad). Om de vorm van de lade uit te zagen heb ik een decoupeerzaag gebruikt:
Dat ziet er dan zo uit:
Test even of de lade er al in past, en trim een beetje bij waar nodig:
Doe dit een paar keer tot de lade past. Laatste stap in de montage is het bevestigen van de ladegeleiders:
Die leg je gewoon op de onderkant van de lade, met een gevouwen papier (of dun karton) eronder om wat speling te hebben. De bovenkant van de geleiders (die in contact komt met de lade) heb ik ook glad geschaafd, zodat de lade makkelijk kan bewegen. De gaten had ik al voorgeboord, dus eens de positie bepaald is, kun je de ladegeleider vastklemmen, lade verwijderen en alles vastschroeven:
Zelfde werkwijze voor de andere geleider, maar in mijn geval kon de boormachine er niet meer tussen. Dus dan maar met de hand:
Tot slot heb ik het handvatje nog een andere kleur gegeven met gekleurde schellak:
Ik had ook nog een restje transparante polyurethaanvernis staan, dus heb alles 1 laagje gegeven. Je ziet haast geen verschil met onbehandeld, dus heel tevreden mee. Dit is dan het eindresultaat:
Hier nog eentje in de natuurlijke habitat:
Ik heb deze instructies ook op Instructables.com gezet en doe mee aan een wedstrijd.
Mag ik vragen dat jullie ook stemmen voor mij via volgende link?
https://www.instructables.com/id/Pallet-Wood-Nightstand-with-Minimal-Tools/
Eens ingelogd kun je klikken op het oranje vlagje naast de titel en dan klik je op "vote". Alvast bedankt!
groetjes,
Stijn