Ik was enkele jaren geleden een stuk Zwarte Es (Black Ash) aan het draaien dat aan de buten kant aangaf dat er iets mis was, het was van een boom die Ik omgedaan had om plaats te maken voor een parkeer plaats by een jagers kamp, dat wat verderop stond maar slecht bereikbaar was in de winter door de stijle weg er naar toe.
Altijd interessant om uit bevinden wat er met een boom gebuisd is, Ik was er een schaal van aan het draaien, stopte de draaibank en zag wat blinkend, verwonderde me wat dit kon zijn omdat Ik niets gemerkt had met het draaien, verder draaien en vond meerdere keren wat metaal, ook aan de binnen kant.
Je kan in de foto zien dat er in de boom een nieuwer stuk hout gegroeid is, er zit dus nog lood schot in dat je kunt zien zitten, maar het meeste schot is weg gedraaid on de schaal vorm te draaien.
Het was dus in het bos en laag by de grond, niet een shot op wild, het was te hoog voor konijn of patrijs en te laag voor hert of moose of beer, en Ik denk de Es was niet gevaarlijk voor de jager, zo wel ??? je weet nooit wat je vind op plaatsen waar je het niet verwacht.