Ok ben op het moment met veel klussen & kistjes bezig maar dit krijgt ff voorrang.
Ik ben van plan een soort Moxon vise / benchtop vise te maken.
Want mijn ooit zelf gemaakte werkbank begint een beetje te vervallen(deze wordt ooit wel vervangen maar dan in een kleinere variant)
Dus dit leek mij wel handig om te maken.
Ik heb al gekeken naar de klemmen die ik eventueel kan gebruiken., zoals de Twin screw van Veritas of de Moxon screw van Benchcrafted
maar vond het allemaal wel erg prijzig.
Misschien dat twee werkbank spindels ook goed genoeg zijn?
Verder ga ik het allemaal uit gestoomd beuken maken,. daar ga ik aankomend weekend even voor kijken.
Wordt veel met de kolomboor machine werken., dus verwacht niet veel problemen.
Misschien hebben jullie nog andere tips? qua houtsoort of afwerking etc
Ik las ook nog dat sommige een stuk leer tussenin plaatsen tegen het indeuken

voorbeeldje

voorbeeld laat een soort hulpstuk van kunstof zien waardoor de spindel niet te veel wegzakt als het op zijn max is uitgedraaid.

Deze "afronding" wil ik ook toepassen, schijnt een Lamb's Tongue Chamfer te heten ., ga ik nog ff uitproberen op stuk rest beuken.
Ik ben van plan een soort Moxon vise / benchtop vise te maken.
Want mijn ooit zelf gemaakte werkbank begint een beetje te vervallen(deze wordt ooit wel vervangen maar dan in een kleinere variant)
Dus dit leek mij wel handig om te maken.
Ik heb al gekeken naar de klemmen die ik eventueel kan gebruiken., zoals de Twin screw van Veritas of de Moxon screw van Benchcrafted
maar vond het allemaal wel erg prijzig.
Misschien dat twee werkbank spindels ook goed genoeg zijn?
Verder ga ik het allemaal uit gestoomd beuken maken,. daar ga ik aankomend weekend even voor kijken.
Wordt veel met de kolomboor machine werken., dus verwacht niet veel problemen.
Misschien hebben jullie nog andere tips? qua houtsoort of afwerking etc
Ik las ook nog dat sommige een stuk leer tussenin plaatsen tegen het indeuken

voorbeeldje

voorbeeld laat een soort hulpstuk van kunstof zien waardoor de spindel niet te veel wegzakt als het op zijn max is uitgedraaid.

Deze "afronding" wil ik ook toepassen, schijnt een Lamb's Tongue Chamfer te heten ., ga ik nog ff uitproberen op stuk rest beuken.