Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dat gaan we nog ontdekken de te belopen treden zijn in ieder geval breder. Een Vlizotrap moet je altijd achterwaarts afdalen het is de bedoeling dat je bij deze trap, ondanks dat deze steil is, wel voorwaarts naar beneden kunt lopen.
Vanmorgen heb ik de trapbomen nabewerkt, ronde hoeken aan de voorkant gefreesd en daarna de traptreden van een groef voorzien waar na het lakken de antislipprofielen in kunnen. Hier een paar foto's van de mal die ik daatvoor heb gemaakt en het reslultaat. Gefreesd met een spiraalfrees van 8 mm. op een Festool OF 1400.
En dan voor de liefhebbers ook nog wat bewegende beelden met veel lawaai
Trap gelijmd en geschroefd en klaar voor transport
Vanmiddag de trap samen met mijn broer afgemonteerd, de treden erin gelijmd en geschroefd. Even laten drogen en dan kan hij deze week naar zijn bestemming worden gebracht om te worden geschuurd en gelakt. Daarna gaan we hem plaatsen en proeflopen! Dat duurt echter nog wel even, dus voorlopig wat geduld gevraagd voor het eindresultaat.
Ha ha, als ik je zo hoor zou de trap op 27 september op de Open Dag Hout moeten staan. Dan zitten we wel weer met het valrisico en de aansprakelijkheid van bestuur en B&W van Zutphen als iemand zich er een buil aan valt
Beste mensen, dank voor alle positieve reacties, de trap is inmiddels naar zijn bestemming gebracht. Mijn broer is gelijk fanatiek aan het schuren geslagen, met duidelijk gunstig vervolg.
Mooi resultaat. Ik mag het graag zien dat een eeuwenoud principe wordt toegepast.
Ik weet niet of het haalbaar was maar als zuinige Hollander lijkt het me minder verlies op te leveren als je de treden iets breder had gemaakt en uit één stuk twee treden had gezaagd. De treden lijken me vrij spiegelbeeldig.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.