minerale olie voor snijplanken gezocht.

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Het verhaal van de kameraad van Jan van den Broek spreekt mij bijzonder aan. Vooral het gedeelte
"Dus een plantaardige olie, moet goed indringen, waterafstotend werken en mogelijk
snel drogen ( dus zonder sikkatief )."
Ik heb de pdf bestanden even snel doorgenomen, maar van dat hele technische gebeuren heb ik de b@llen verstand...
Maar het 86HS product zou ik graag eens willen proberen. Ben wel benieuwd naar de prijs...
 
  • Leuk
Waarderingen: Speculaasbrok en FredR

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Even muggenziften:
Of je wel of geen siccatief in een olie voor snijplanken wilt is meer een principekwestie dan een reële toxicologische overweging - de metaalzouten in een siccatief worden ingebouwd in de uithardende olie - in de uiteindelijke hars dus) en zullen, als de olie goed is ingetrokken en goed gepolymeriseerd is, niet uitlogen, althans niet in een mate waar ik me zorgen over zou maken. Omdat een echte uitharding voor snijplanken niet echt nodig is kies ik er overigens zelf voor om mijn snijplanken te behandelen met een enkelvoudige (semi)drogende olie waarvan ik zeker weet dat die ook voor consumptie geschikt is - walnootolie - ook al omdat ik die zelf pers. Druivenpitolie kan ook. Lijnolie (rauwe dan) werkt uiteraard ook, maar lijnolie is toch minder een voedselolie dan walnootolie.
Echter, als je voor een commercieel product voor snijplanken de keuze maakt om geen siccatief te gebruiken uit oogpunt van voedselveiligheid, dan zou ik daar ook geen tungolie, wonderolie (en zeker geen gemodificeerde wonderolie) of colofoniumhars in willen... Het klinkt een beetje als hinken op twee gedachten.
 

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
Nou, mijn kameraad in Duitsland had het druk, maar heeft nu een mail gestuurd.
Zie hier onder. de details zitten in de bijlagen.
Wie serieus belangstelling heeft, laat maar weten, dan benader ik hem wel weer.

Je kan het eens voorstellen, 10 of 20 liter is geen probleem,
Ik kan ook eens vragen of onze distributeur ( in Zeeland ) nog iets op voorraad heeft.
Is het een idee om een soort inkoopactie te houden? Ik ben bang dat ik niet direct 10 liter ga gebruiken, maar wil het zeker een keer proberen met bijvoorbeeld 5 liter en iemand anders ook 5 liter bijvoorbeeld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Is het een idee om een soort inkoopactie te houden? Ik ben bang dat ik niet direct 10 liter ga gebruiken, maar wil het zeker een keer proberen met bijvoorbeeld 5 liter en iemand anders ook 5 liter bijvoorbeeld?
Geen idee. Ik zou eens moeten informeren naar de prijzen. (Ronald stuurt mij, als ouwe zeebonken onder elkaar, blikjes per post, gratis. Maar ik maak daar geen gewoonte van, om te bedelen...)
Hij heeft een mooi bedrijf. Hij levert o.a. lijnolie en zo aan de Duitse verfindustrie.
Toen ik hem ooit vroeg of hij nou een groot of een klein bedrijf was, zei hij dat hij de enige was.
Als ik weet wat men wil hebben, dan kan ik hem eens om prijsopgave vragen en dat hij bijvoorbeeld naar mij stuurt, en dat ik het verder distribueer? Alleen heb ik geen zin in financiële en administratieve toestanden.

Ronald staat rechts op het plaatje...
 

Bijlagen

  • 20180812_130215.jpg
    20180812_130215.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: Taab

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
Geen idee. Ik zou eens moeten informeren naar de prijzen. (Ronald stuurt mij, als ouwe zeebonken onder elkaar, blikjes per post, gratis. Maar ik maak daar geen gewoonte van, om te bedelen...)
Hij heeft een mooi bedrijf. Hij levert o.a. lijnolie en zo aan de Duitse verfindustrie.
Toen ik hem ooit vroeg of hij nou een groot of een klein bedrijf was, zei hij dat hij de enige was.
Als ik weet wat men wil hebben, dan kan ik hem eens om prijsopgave vragen en dat hij bijvoorbeeld naar mij stuurt, en dat ik het verder distribueer? Alleen heb ik geen zin in financiële en administratieve toestanden.

Ronald staat rechts op het plaatje...
Mooie relatie lijkt mij! Mocht er inderdaad interesse zijn dan kunnen we wel kijken hoe we dat opzetten. Maar wellicht eerst even afwachten of er überhaupt interesse is? Voor mij zou de olie voor snijplanken ook gewenst zijn, geen probleem om die incidentieel ook te gebruiken voor andere projecten lijkt mij :).
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Ik ben bang dat ik niet direct 10 liter ga gebruiken, maar wil het zeker een keer proberen met bijvoorbeeld 5 liter en iemand anders ook 5 liter bijvoorbeeld?
Afhankelijk van de prijs zou ik wel belang hebben bij 5 liter om eens te proberen. Voorlopig ook niet meer, want ik heb nog 30 liter andere olie op voorraad...
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Nou, laat ik het dan als volgt proberen te doen.
Als iedereen aan mij zijn wensen per pb stuurt. dus soort olie en hoeveelheid, en zijn contactgegevens er bij (Mailadres en woonplaats is voldoende vooralsnog) dan zal ik het inventariseren en Weser Oil (Ronald Jansen) vragen om een offerte.

Misschien komt er dan wel een vat olie hier naar toe, waar iedereen dan zijn deel kan komen halen.
Ik heb weliswaar een beetje een ruimte probleem, maar misschien is mijn woonplaats niet centraal genoeg.
Maar dan denk ik al te ver vooruit misschien?

Ik zou dus zeggen: eerst maar eens inventariseren en daarna de uitvoering regelen.
Laat maar horen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik ben wel geïnteresseerd in 5 liter mineral oil (paraffine olie). Ik weet niet waar je woont maar misschien is straks de Open Dag Hout een goede verdeellocatie.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Staat genoteerd.
Mijn woonplaats staat in mijn profiel. Veldhoven.
Open Dag Hout? Weet ik niet. Eerst Corona voorbij zijn. Eerder ga ik niet naar evenementen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Beste mensen:
NOGMAALS:
Om het voor mij makkelijk en overzichtelijk te houden:
SVP reageren via PB!!!
MET woonplaats en liefst een mailadres. Dan kan ik straks overzichtelijk 1 mailtje aan iedereen sturen.
Dank en groet.
Jan
 

Leo Rijken

Nieuw lid
28 mei 2021
1
0
N-3660 Oudsbergen
Hoi Allemaal,

Komende maanden ga ik een serie snijplanken maken. 50-100 stuks. Tot nu toe dompel ik m'n producten in een vat Skydd olie van Ikea. Op de website van Ikea is deze voedselveilig olie (100% paraffine) niet meer te koop. Daarom zoek ik nu een alternatief. Weet iemand waar ik grotere hoeveelheden voedselveilige minerale olie kan kopen 20L, 50L of anders 210L.

Ik hoor het graag!
Gr,
Rik
Hoi Rik,

wij zijn invoerder van SRS-smeermiddelen.
Medicinale witte olie is FDA-goedgekeurd. In ons gamma hebben we SRS Winog 4, 16, ... verschillende viscositeiten!
Men noemt dit ook Parafinum Fluïdum, of vloeibare paraffine.
Je kan ons bereiken via mail: info@rtcb.be
Of
leo.rijken@rtcb.be

mijn mobiel nr: +32 495 360 331

grts
Leo Rijken
Zaakvoerder
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Beste mensen,
graag jullie aandacht voor het volgende:
Ronald Jansen van Weser Oil kan helaas geen olie leveren rechtstreeks aan ons omdat hij anders onder de duiven van zijn importeur gaat schieten.
Wel kunnen jullie contact opnemen met Ron van Zaltbommel van De Cokerije, die de officiële importeur is van de producten van Ronald Jansen.
Ron schreef mij het volgende:
Ik verwijs u ter introductie graag naar de volgende pagina van mijn website: deCokerije meesterschap in natuurlijke houtbescherming . Op die site vindt u uitgebreide informatie over onze producten maar mochten er onbeantwoorde vragen overblijven dan hoor ik die natuurlijk graag. Mocht u, na het Corona-tijdperk, 30 geïnteresseerden hebben dan ben ik uiteraard ook best genegen om een keer jullie kant op te komen om een uitgebreide lezing over olie en alles wat daarbij komt kijken te verzorgen. Ik verzorg deze ook af en toe op andere locaties. Meer informatie daarover vindt u op de volgende pagina: Olie informatiedagen .

De contactgegevens van Ron zijn:
Restauratiebedrijf Van Zaltbommel
Cruijckelcreke 4a
4491 PS Wissenkerke
e-mail: info@hout-olie.nl

Wij werken uitsluitend op afspraak dus laat het tijdig weten als u langs wilt komen.

Kijk ook eens op onze (andere) sites:


Met vriendelijke groeten,
Jan
 
  • Leuk
Waarderingen: JagerGuus

cts

Nieuw lid
22 jan 2022
23
1
LWD
Ik zoek op het moment voor de snijplank die in de maak is een goede minerale olie.
Iemand een idee? hoeft niet perse het labeltje "snijplanken olie" op te zitten, maakt het vaak duurder dan hoeft.
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Ik zoek op het moment voor de snijplank die in de maak is een goede minerale olie.
Iemand een idee? hoeft niet perse het labeltje "snijplanken olie" op te zitten, maakt het vaak duurder dan hoeft.
Ik heb druivenpit olie van de supermarkt op mijn plank en dat bevalt goed. Geen stank, mooie kleur, en voedselveilig. Hoeft allemaal niet ingewikkeld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.