Het begint nu ergens op te lijken, het halve frame staat. Het is zeker niet perfect maar al doende ging het me steeds beter af. Ik heb er vast wat platen opgelegd om te kijken en ik moet zeggen dat ik tevreden ben.
De eerste 3 ruimtes onder de werkbank worden "kastjes" zonder deuren. In de middelste wil ik een stofzuiger zetten en vooralsnog 2 slangen, 1 die vast naar boven ligt en aangesloten wordt op de afkortzaag en 1 die onder de kastruimte doorloopt naar de zaagtafel, dan hoef ik alleen maar te switchen bij de stofzuiger en zitten de slangen ook nooit in de weg.
De achterste ruimte tegen de korte zijde wordt een loze ruimte gezien er nog een uitbreiding komt van de werkbank aan de korte zijde waardoor ik niet praktisch bij die achterste ruimte kan komen.
Zij- en achterkanten komen allemaal dicht en op die latten die over de lengte meelopen komt ook een plaat te liggen. Dit om zoveel mogelijk troep op te vangen en om mijn afkortzaag op te zetten.
De afkortzaag komt dus een verdieping lager te staan zodat deze straks gelijk loopt met het blad van de werkbank. Ik wil het wel zo maken dat los te zetten is zodat ik ook 1 volledige werkbank ter beschikking heb.
Straks maar weer eens verder gaan met het maken van het frame voor de korte zijde en dan eens kijken of daar mijn bovenfrees onder ga hangen of dat ik iets maak zodat deze kan hangen aan het uitschuifbare deel van de zaagtafel, dan zou ik die verstelregeling kunnen gebruiken.... Dat is van latere zorg, nu eerst even het frame afmaken.