Mijn nieuwe werkplaats

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.906
2.946
Terkaple
www.woodworking.nl
In mijn geval is het een betonvloer met epoxy coating, ik heb het er direct opgelegd, zwevend. Ik ga er van uit dat het hout niet super droog is, het is "bouwhout" dus ik hou zeker rekening met de invloed van zomer en winter. Er is nu nog een klein stukje over van de deur naar de houten vloer, ik dacht eerst daar een plank eiken in te leggen, maar het wordt toch maar vuren. Het is prima hout,, eigenlijk echt wel prachtig hout met een mooie zilverglas van het schaven. De dunnere delen voor de deuren lijken nog mooier. En het is licht, allemaal prima te doen in je eentje. Ik zal een update geven over de krimp en uitzetten de komende tijd. In mijn oude werkplaats had ik een stuk afgeschermd, vanwege de kou, daar lag ook een vuren vloer in, die lag echter op balkjes ivm het uitvlakken. Maar ook geen plastic er onder.

En voor wie een keer in Sneek komt, met de boot, fiets of auto, van harte welkom, stuur even een pb.

jaap

• Leuk
Waarderingen: klaas0639

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.452
242
Gem. Winsum (Groningen)
Dank voor de informatie Jaap. . Mijn vloer is ook van beton. Ruw maar vlak. Een coating zit er niet op. Misschien ga ik dat doen (of niks doen).

Mooi die planken direct op de harde vloer. Het voorkomt dat je bij het hakken met de handbeitel demping en vering krijgt. Daarmee zouden de eigenschappen van een zware werkbank teniet worden gedaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.