Na weer een kleinere versie van mijn vorige burn-out te hebben beleefd en in de tussentijd een huis te hebben gekocht en verhuisd te zijn (contract was al getekend voordat ik weer wegviel) ben ik aangekomen bij de herinrichting van mijn werkplaats.
Mijn vorige werkplaats besloeg een 4,5x3m garage, enkelsteens, koud en vochtig.
In mijn nieuwe (koop)huis is de garage ooit bij het huis getrokken, geïsoleerd en tot bijkeuken bestemd. Er liggen van die kleine vierkante tegeltjes op de grond en er zit een klein keukenblokje in. Afmeting van deze ruimte is zo'n 2.9x4.6m. Het plan is om hier de werkplaats van te maken.
Eraan grenzend is een kamer welke ook door mij geclaimd is
Deze kamer wordt gebruikt voor thuiswerken en voor opslag van (relatief) schone materialen voor de werkplaats zoals handzame gereedschappen/koffers e.d.
Nu kan ik hier wel wat input bij gebruiken.
De muur links grenst aan die van de buren (geschakelde 2-onder-1-kap).
Ik wil voorkomen dat ze elkaar amper nog kunnen verstaan als ik lekker aan het hobbyen ben, dus probeer geluidsdempende keuzes te maken.
Allereerst de vloer: de tegeltjes zoals deze er nu in liggen zien er nog erg goed uit, maar zijn niet bepaald geluidsdempend en daarnaast ben ik bang dat een vallende hamer voor schade kan zorgen.
Ik heb voldoende hout liggen om hier een eiken vloertje in te leggen, maar ben bang dat het geluid dan nog steeds doordreund. Alternatief idee is om hier rubber tegels in te leggen, zoals bijv deze:
≥ 67 Zwarte rubber tegels 50x50x2,5 — Tegels en Klinkers — Marktplaats
Doel hiervan is dat vibraties van machines en getimmer gedempt worden en er ook enige dempende werking ontstaat op andere geluiden. Tegelijkertijd moeten kastjes/werkbank op wielen er nog wel enigszins fatsoenlijk over kunnen rollen.
Iemand die hier ervaring mee heeft in een werkplaats?