Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zo Guido, da's een hele mooie werkbank, pracht van een ding!
Mijn bank is ook deels van maple maar walnut.........echt iets om te showen in Fine Woodworking.
Je weet wel, inzendingen van de maand op de showpagina.
Bijna zonde om erop te werken, die kan beter in een toonzaal.
Ik denk dat het ongeveer 15 dagen werk is, dus zeg maar 150 uur - inclusief alles.
Dank voor je compliment!
Er staan trouwens weer een paar nieuwe foto's hier: Google foto album. Vandaag volgt vast nog wat meer ;-)
goed weekend, Guido
Dank Rick, ook voor het poseren naast de eerste lijm slag ;-))
Ik hoop vandaag foto's te plaatsen als het helemaal afgewerkt is - dan springt de combi er helemaal uit!!
goed weekend, Guido
Wat een prachtige werkbank en een mooie fotoserie van de voortgang.
Ik zie op de foto's dat je de gaten in het blad eerst boort met een boor in een standaard en daarna met een handboor.
Is dit om recht te beginnen en daarna met de handboor omdat die boor langer is ?
Ja, dat klopt - ik heb een 19mm Fameg Forstner boor, maar die is vrij kort. Het verleng accessoires daarvoor is ook nogal kostbaar.......
Met de boorstandaard - die ik gedraaid heb, zowel de kop tov de voet als de as waarlangs de kop loopt - tegen een balk houdt ik de rij kaarsrecht. Met een afstandsblokje van 125mm houdt ik de afstanden tussen de gaten uniform.
Het laatste stuk doorboren doe ik dan met de hand met een 19mm slangeboor- de lijmklemmen zijn om tear out onderaan te voorkomen: een stukje hout tegen het onderblad geklemd.
Zooo, dat is me een mooie werkbank. Je mag hem wel hier afgeven. Ik zal hem wel veilig en schoon houden . Zijn alle verbindingen met de hand gedaan? Want dat zijn een stel mooie zwaluwstaarten in het eindstuk!
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.