meubelpaneel verven

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
hallo,

ik ben een kast aan het maken in mdf die ik erna ga schilderen uiteraard. In de kast zitten 2 open vakken (klein, 25x 35cm) . Ik heb de rug van die vakken met een restje meubelpaneel gemaakt. Nu wil ik die vakken binnenin schilderen en lijkt het mij het mooist als die rug meegeschilderd wordt.
ik lees dat dat kan maar dat je dat eerst moet ontvetten. Ik heb nu geen zin om voor 2 kleine stukjes nog een nieuw product te kopen. Kan je dat ook ontvetten met één of ander huismiddel? Of gewoon schuren en primer opzetten? Ik heb Levis universal primer in huis.
Begrijp me niet verkeerd. Als de enige juiste manier om een mooi resultaat te krijgen is, daar nog een product voor te kopen, dan doe ik dat wel hoor. Ik wou gewoon even polsen of er andere mogelijkheden zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Als het nieuw materiaal betreft kan je ook volstaan met licht opschuren goed stofvrij maken en dan schilderen.
Bestaand schilderwerk reinig ik eerst dan schuren enz. Reinigen is bij mij ontvettten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Ammonia is voor schilders niet meer toegestaan om dit te gebruiken. Ruik maar eens aan de fles dan weet je waar al je holtes zitten. De tranen komen uit je oren. (toen was ik nog een heel klein jongetje)
Universol kan ik je aanbevelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
je hebt dus universol en St Marc als alternatief lees ik ook vaak.
St Marc wordt omschreven als allesreiniger. Op welke manier verschilt die dan van bv allesreiniger van Mr proper?
ik vraag het maar om bij te leren over al die verschillende producten.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
st. marc is een allesreiniger die gebruik je om een oude verflaag schoon te maken voordat je gaat schuren.
zelf neem ik daar andy voor want dat heeft mijn vrouw altijd in huis.

universol kan je daar ook voor gebruiken maar daarmee kan je ook reinigen na het schuren en tussen de lagen gewone allesreiniger laat meestal toch een filmpje laagje achter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.