metabo tk 1685

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Inderdaad, zo te zien zijn er wel stelmogelijkheden voor die roltafel, zie P2 van "TK1688_Gebrauchsanleitung_Zübehor"
 
Laatst bewerkt:

Wim Gotink

Nieuw lid
31 okt 2021
1
0
Hengelo (GLD)
Hallo mede forumleden,

Momenteel ben ik hier nieuw als lid.
Ben bezig met de aanschaf van een zaagtafel namelijk de Metabo TK 1685.
Ga de machine mogelijk deze week bekijken en overnemen, indien deze naar wens is:p.
Vandaar dat ik hier een account heb aangemaakt om de handleiding te kunnen bemachtigen.
Waarvoor dank aan Jan en Joost;).

Helaas heeft de zaagtafel geen roltafel/parallel tafel.
Om bovenstaande te vinden heb ik heel Marktplaats al afgestruind maar ook bij andere websites is helaas niet veel aan onderdelen te vinden voor deze zaagtafel.

Is er mogelijk één van de forumleden welke iets dergelijks heeft liggen/over heeft?
Uiteraard over te nemen tegen vergoeding.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groeten Wim
 

Stryx

Actieve deelnemer
26 apr 2018
69
32
Eindhoven (Acht)
Hallo mede forumleden,

Momenteel ben ik hier nieuw als lid.
Ben bezig met de aanschaf van een zaagtafel namelijk de Metabo TK 1685.
Ga de machine mogelijk deze week bekijken en overnemen, indien deze naar wens is:p.
Vandaar dat ik hier een account heb aangemaakt om de handleiding te kunnen bemachtigen.
Waarvoor dank aan Jan en Joost;).

Helaas heeft de zaagtafel geen roltafel/parallel tafel.
Om bovenstaande te vinden heb ik heel Marktplaats al afgestruind maar ook bij andere websites is helaas niet veel aan onderdelen te vinden voor deze zaagtafel.

Is er mogelijk één van de forumleden welke iets dergelijks heeft liggen/over heeft?
Uiteraard over te nemen tegen vergoeding.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groeten Wim
Hoi Wim,

Je kan ook kijken of een een roltafel voor de TK 1256 kan krijgen. Het plateau is dan wat kleiner maar het past wel. Ik heb beide zagen en ik gebruik meestal geen roltafel,
Maar als ik hem gebruik dan die van de 1256 vanwege beperkte ruimte.

ik wil alleen beide zagen compleet houden.
 

DDragon80

Actieve deelnemer
12 okt 2019
31
17
Ik ga met henkverhaar mee in deze situatie. (grote) platen zagen met een standaard zaagtafel zou ik persoonlijk niet(meer) doen. Je hebt een groot draagvlak nodig om veilig te kunnen werken, wat niet op doorsnee tafelzagen aanwezig is (tenzij dus een echte paneelzaag). En vooral onveilig als je niet voldoende ondersteuning langs alle kanten voorziet. Men vader heeft op die manier vroeger bijna een vinger verloren door platen op een zaagtafel te verzagen.
Een invalzaag met een geleider is relatief goedkoop en super handig. Wat veiligheid betreft ook vele malen beter. Je legt de plaat om een paar isolatieplaten op de gond (of tafel). Geleider erop, en zaag erin. Heel nauwkeurig, snel en vooral veilig.

Ik heb de makita sp6000j met een geleider van 1,4m en 3m. Had ik deze eerder ontdekt, had ik me al veel ergernis bespaard. Die van Bosch is ook zeer goed, maar wel iets duurder.
Ik heb ook nog een "rail square" gekocht om perfect 90graden te kunnen zagen. Dit is wel relatief duur voor het gereedschap wat je krijgt. Kan je ook verkrijgen mbv een precisie driehoek met opstaande rand. Maar deze combinatie van een rail square met geleider = perfecte rechte en haakse platen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.