Netjes geworden hoor! mooi hoe je hem zo precies passend hebt gekregen. Het hout is misschien Merbau of mahonie? Ik ben nog wel benieuw naar de vorm van het handvat, vanwaar de vorm? al mijn stelen zijn veelal recht, ligt dit lekkerder in de hand?
Goede morgen Misha, ik heb voor deze vorm gekozen, omdat ik kleine delicate precise klapjes wil uitdelen, en door mijn duim op het vlakke kant te leggen, kun je nu gemakkelijker uitlijnen, hij zit als ware letterlijk gefixeerd in mijn handpalm. Rond ziet er dan wel mooi uit, maar draait ook ongezien makkelijker in de handpalm, en zeker als je de schaaf op zijn kop vasthoud, uiteindelijk wil ik de schaafbeitel raken en niet per ongeluk een ander onderdeel van de schaaf. Wellicht iets te ver gezocht maar dit is mijn "filosofie"
gebaseerd op aannames ontstaan in mijn droom
.
Ja ik denk ook dat deze twee houtsoorten het meest in aanmerking komen. Ik was een beetje ongerust dat het hout zou scheuren want ik moest de kop er echt in rammen. Na de ram en beuk sessie snel het handvat gemodelleerd en in de Danish Oil gezet het was inmiddels etenstijd geworden. Echter ik zie nog te veel krassen in het hout en de randen zijn zijn nog niet naar mijn zin dus dat ga ik alsnog verbeteren. Uiteraard esthetisch geneuzel maar ik wil de houtafwerking in zijn perfectie hebben. Ik wil het hout spiegelglad krijgen tot welke grit aan schuurpapier moet ik gaan,....600?