PhilipM

Nieuw lid
28 mrt 2024
1
0
Hasselt
Dag iedereen,
ik ben nieuw op dit forum, en lees wel dat iedereen hier elkaar wel wat helpt met eigen ervaringen/ondervindingen.
Nu, zit ik met hetvolgende…

Ik ben rustig aan het rondkijken voor in de nabije toekomst een aantal machines te kopen:
vandiktebank (minimaal 620mm breed)
vlakschaaf
formaatzaag (oplegtafel minimaal 3000mm)
freesmachine (kantelbaar)
lintzaag
langgtatboor

Met welke merken werken deze forumleden het liefste?
Een felder (felder of format4), Scm, Casadei, Paolini,...
Geen robland, want zoals ikzelf ondervonden heb, en hier ook meermaals lees, is dit niet kwalitatief genoeg.
Ik werk toch het liefste met 1 merk, ook voor het onderhoud van deze machines, bestellingen,…
En kan iemand hier, per categorie, een gemiddelde prijs op schatten?
Het is niet voor industrieel bandwerk, maar ik wil wel iets kwalitatief wat natuurlijk nog jaren meegaat, en dan ook zijn prijs min of meer behoud.
ikzelf, werk voornamelijk met massief hardhout en epoxy…
Wat is het verschil tussen SCM en casadei? Welk is het a merk, en welk het B merk, want ze zien er praktisch hetzelfde uit…

Ik dank jullie bij voorbaat!

Met vriendelijke groetjes,
Philip
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
wel, wel, je hebt een goed gevulde bankrekening !
en blijkbaar ook veel ruimte, vermits je voor aparte machines gaat
als je budget robland overstijgt, kan je uiteraard op beter mikken
casadei is bij mijn weten een ondermerk van scm
van mijn scm-combi (de grootste die ze in 2015 aanboden) ben ik heel tevreden
mijn aanvoelen is dat felder meer uitgekiende machines biedt dan scm
veel meer opties en bijhorigheden
ook een betere verkoopsstrategie
bij scm heb ik zelf de specs op moeten zoeken
ik zou kijken welke leveranciers binnen een bepaalde straal van hasselt zitten, en daar een totaalprijs vragen
zoek voor een goeie langgat op 'hess langgatboormachine' (heb ik)
prachtige en zeer wendbare machines !
die van felder, scm, enz zijn daar slechts een afkooksel van
 
  • Leuk
Waarderingen: PhilipM

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Wil je de machines nieuw aanschaffen, of gebruikt? Alles van een merk is makkelijk als je alles nieuw koopt, maar in het hogere segment zou ik vooral kijken naar wat voor jouw belangrijke eigenschappen zijn. Er zijn mensen die italiaanse machines maar rommel vinden en dan een franse machine kopen. Maar die franse machine had wel de gewenste eigenschappen. Waarmee ik bedoel, dat veel dingen rekbaar zijn. Jij hebt het niet zo op robland, mijn buurman meubelmaker gaat er volgens mij voor zijn uitbreiding weer een robland paneelzaag bij kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PhilipM

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Wat is het verschil tussen SCM en casadei?
Volgens mij zit daar geen verschil in. Casadei is een dochter bedrijf van SCM. Ik denk niet dat je moet denken in A en B, maar meer naast elkaar. SCM ziet er wat gelikter uit. Casadei is voor de meer budget georiënteerde klant. De (zeg maar) metalen onderbouw/machine is hetzelfde. Samen kunnen ze alle soorten klanten bedienen.

Felder misschien wat uitgekiender. SCM zeker wat robuster.

Machines van 1 merk. Toch jammer dat je dan geen Altendorf formaatzaag kunt kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PhilipM

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.